Nivo 1: ULICE RIMA (Streets of Rome)
Tajne: 3

Potrudite se da pronađete sve tajne da bi na kraju igre mogli da uživate u 'Special Features'!

Uvod: Zbog uštede prostora, zapisi iz FMV (full-motion video) sekvenci su na posebnoj stranici.

Početni inventar: Pištolji (neograničena municija), dvogled, 3 kutije signalnih raketa, 3 mala paketića za prvu pomoć, 1 veliki paketić, Mercury Stone (Merkurov kamen).

(NAPOMENA: Lara dobija novu opremu na početku svake epizode, pa nema potrebe štedeti municiju ni za kakvog ‘glavonju’ (moćnog neprijatelja). Slobodno koristite jača oružja kada ih pronađete.)

SKLADIŠTA IZA SCENE/OBLAST ZA TRENING: Uđite kroz vrata levo označena sa “Opera Backstage”. Ovo je neka vrsta terena za pripremu, u kome Lara objašnjava neke od njenih osnovnih pokreta. Ništa ovde ne utiče na zaplet; međutim, mogu se naći neki korisni predmeti i jedna tajna. Zato bi i iskusni igrači trebalo da istraže ovu zgradu.

Pratite Larina uputstva i popnite se na drveni sanduk. Odatle se popnite na betonsku platformu iznad. Idite do kraja platforme. Ovde Lara objašnjava kako da izvedete skok iz mesta sa metalne rešetke na metalnu ploču na sledećoj platformi. Idite kroz vrata napred do sobe sa drvenim podom. Pratite Larin pravac i skočite iz zaleta preko procepa u podu. Pre nego što nastavite, idite iza metalnog kaveza. Okrenite se prema njemu, skočite pravo uvis i uhvatite ivicu. Popnite se i pokupite mali paketić na vrhu. Skočite iz mesta preko na metalnu skelu i pokupite signalne rakete i veliki paketić. (Moraćete da upuzite u udubljenje da dobijete paketić.) Skočite natrag na metalni kavez, spustite se na drveni pod i nastavite kroz ulaz do sledeće oblasti.

Ova soba sadrži prilično razmaknute platforme i sanduk koji visi sa čekrka. Ovde vam Lara govori kako da izvedete skok iz zaleta sa hvatanjem da dospete sa jedne platforme na drugu. Izvedite skok pa pratite uzdignutu stazu okolo do kraja. Skočite na levo (ili prosto skočite) na sledeću platformu. Produžite napred kroz vrata natrag do sobe sa visećim sandukom. Skočite pravo uvis da zgrabite rešetke iznad glave i prebacite se preko sobe. Popnite se merdevinama na zidu skoro do vrha, pa se penjite oko ugla na desno i pustite se. Puzite kroz niski otvor. Na kraju, okrenite se desno i idite unatraške do ivice. Pritisnite Akciju i nazad da bi se Lara spustila na pod.

Upotrebite Akciju da povučete prekidač u udubljenju i otvorite vrata. Idite niz stepenice do sobe sa viljuškarom u kavezu za skladištenje. Idite do dalekog kraja sobe, popnite se uz sanduke i skočite na betonsku platformu. Ovde ćete naći bazen da vežbate plivanje.

Plivajte kroz podvodni tunel do drugog bazena gde možete izroniti. Postoje dva izlaza: vrata na nivou površine vode i četvrtasti otvor na dnu. Plivajte kroz četvrtasti otvor i pratite tunel do male sobe gde možete izaći iz vode (Akcija + napred). Ovde ćete naći neke korisne stvari – metke za revolver, čaure za sačmaru i veliki paketić. Pratite tunel natrag do prethodnog bazena. Popnite se iz vode u ulaz. Nastavite dok ne izadjete na platformu iznad sobe sa prvim bazenom.

Idite kroz ulaz levo i vežbajte hodanje po žici preko sobe. Padnite bar jednom (ili siđite niz sanduke) da bi istražili sobu ispod. Iza sanduka je soba sa metalnim policama. Pretražite police (Akcija) levo da pronađete signalne rakete. Gurnite (Akcija + napred) crne police u zadnjem desnom uglu da otkrijete metke za revolver. Gurnite crne police u desnom uglu koliko god možete da otkrijete tajni prolaz. Pratite ga do male sobe sa još polica. Pokupite Uzi municiju u uglu i zlatnu ružu (tajnu #1, 1/36) sa jedne od polica. Vratite se u sobu sa zategnutom žicom i popnite se preko sanduka na gornji nivo.

Proći ćete pored još nekoliko polica na putu napolje. Ona desno sadrži mali paketić. Produžite do ćorsokaka i povucite prekidač da otvorite vrata i vratite se na početak (u prvoj sobi sa viljuškarom). Spustite se i izađite desno.

NATRAG NA ULICI: Idite levo niz ulicu u kojoj ste započeli nivo. Napred je ćorsokak. Gore desno je ZASVOĐENA TERASA, narandžasta sa belim stubovima. Ne možete se još popeti tamo. Primetite tamni kvadrat na zemlji i udubljenje sa rešetkama i visećim zelenilom. Uskoro ćete se vratiti.

Napustite ovu oblast i skrenite levo (desno ako dolazite sa početka nivoa) kroz uzanu uličicu sa lampama iznad. Nastavite do OTVORENOG DVORIŠTA SA FONTANOM. Jedan doberman napada.

Upamtite zaključanu kapiju i ključaonicu na levoj strani dvorišta. Pratite uzanu ulicu desno (blizu cerade sa crvenim i belim štraftama) koja vodi pored otvora sa rešetkama do ploče sa isklesanim licem. Zavucite ruku u otvor na licu (Akcija) da aktivirate mehanizam koji otvara kapiju negde drugde.

Vratite se do FONTANE, skrenite levo u uličicu sa lampama, i pratite je natrag do ulice. Skrenite desno u oblast sa nadsvođenom terasom. Iza visećeg zelenila je kapija koju ste upravo otvorili. Uđite i aktivirajte još jedan mehanizam kroz mali otvor. Kada to učinite, jato slepih miševa izleće i pokušava da pokvari Larinu frizuru. Ne možete ih ubiti, pa ili bežite od njih ili sačekajte da odlete. Neće napraviti mnogo štete pre nego što se raziđu. Kada izađete iz ovog udubljenja, videćete da ste podigli blok koji će vam omogućiti da se popnete do NADSVOĐENE TERASE.

Popnite se ali pre nego što krenete dalje, okrenite se (tako da gledate preko uzdignutog bloka) i skočite ukoso iz mesta ispod levog luka na betonsku platformu sa malim paketićem. Skočite natrag ispod luka i produžite uz rampu do MALE SOBE SA CRVENIM NAMEŠTAJEM. Idite kroz nju na terasu iznad FONTANE. Nastavite pravo napred i padnite u hodnik sa zidovima boje breskve i belim frizom. Upucajte prozor i pokupite metke za revolver sa simsa. Sada ste iznad još jednog DVORIŠTA SA KONOPCEM ZA SUŠENJE VEŠA. Ako želite, okrenite se i visite sa simsa (pritisnite i držite Akciju, pa pritisnite nazad da odskočite i zgrabite ivicu) da privučete pažnju još jednog dobermana dole u dvorištu. Onda se popnite na sims i upucajte ga odozgo.

Pratite hodnik boje breskve okolo do nekakvih stepenica koje vode dole. Usput, upucajte još dva prozora. Na jednom simsu je mali paketić. Drugi otvara put do susedne zgrade, ali nemojte još ići tamo. Prvo, idite niz stepenice (ubijte onog psa ako već niste) i gurnite plava dvostruka vrata da ih otvorite (Akcija). Još jedan pas istrčava. Ubijte ga pa uđite i pokupite veliki paketić sa poda i plave čaure sa sanduka.

Idite kroz ulaz na drugoj strani dvorišta (odakle je prvi pas došao). Pratite prolaz do prekidača, kojim možete otvoriti kapiju koja vodi natrag do dvorišta sa FONTANOM. (NAPOMENA: Ovo ne morate da uradite, ali može vam uštedeti vreme ako kasnije padnete kada budete skakali sa platforme na platformu.)

Vratite se natrag niz prolaz do DVORIŠTA SA KONOPCEM ZA SUŠENJE VEŠA. Idite desno i uz stepenice do prozora koje ste razbili. Skočite preko uličice na susednu kuću. Uđite i skrenite u prvi prolaz levo. Na vrhu rampe ćete naći ZLATNI KLJUČ (Golden Key). Vratite se do kraja ovog prolaza i nastavite gore na levo.

SCENA: Pogled na dvorište s fontanom, u kome se sada nalazi doberman koji laje. Kamera se zaustavlja na zaključanim vratima.

Skočite preko ograde na crveno-belu ceradu. Pokupite signalne rakete. Onda upucajte psa pre nego što se spustite na zemlju. Upotrebite zlatni ključ da otvorite kapiju sa druge strane fontane.

DVORIŠTE SA PALMAMA I ŽICOM: Uđite oprezno, jer Larson čeka u sledećoj sobi, gore na terasi levo. Pucajte malo u njega i brzo će otići. Pokupite mali paketić u udubljenju desno. Onda idite kroz ulaz ispod mesta na kome je Larson stajao. Prvo idite niz rampu do sobe sa kutijama. Ovde ćete naći zvezdasti KLJUČ OD VRTA (Garden Key) na jednom sanduku.

Vratite se u hodnik i nastavite levo do vrha. Larson će opet pucati u Laru sa druge strane procepa. Opet, pucajte u njega da ga oterate. Onda hodajte po žici do suprotne terase. Spustite se dole i, ako želite, upotrebite prekidač da otvorite kapiju koja vodi natrag do DVORIŠTA SA FONTANOM. (NAPOMENA: Kao i prošli put, ovo ne morate da radite, ali može vam uštedeti vreme.)

Krenite dalje od kapije prema ŠIROJ ULICI SA ZATVORENIM VRTOM dalje desno. Ovde ćete upotrebiti ključ od vrta, ali prvo morate pronaći još jedan. Idite do desnog ugla ulice i kroz mali, četvrtasti ulaz. Pratite prolaz, i pokupite metke za revolver u maloj sobi levo. Upamtite ZAKLJUČANU DRVENU KAPIJU sa malom sobom iza nje. Ovo je lokacija druge tajne; vratićete se po nju kasnije.

Nastavite uz stepenice. Uzmite REVOLVER na odmorištu. (Verovatno ga nećete promašiti pošto se kamera fokusira na njega pa ne možete gledati ni u šta drugo.) Na vrhu rampe, gurnite dvostruka plava vrata. U ovoj MALOJ SOBI SA VINSKOM BURADI ćete pronaći LASERSKI NIŠAN na podu levo i kapiju zaključanu katancem desno. Upucajte katanac: ili koristite revolver opremljen laserskim nišanom da ga nanišanite (pogledajte uputstvo sa CD-a (Manual) ili savete za igranje da bi saznali kako se kombinuju predmeti), ili se okrenite ka katancu i bez prekida pucajte iz pištolja dok klečite. Lara bi trebalo da pogodi metu dok se bude saginjala. Iza kapije je drugi KLJUČ OD VRTA. Kolonija pacova izlazi. Neki od njih će pokušati da ugrizu Laru, pa ako ste sve pokupili, bežite uz stepenice.

Idite do dalekog kraja ŠIRE ULICE i kroz ulaz levo. Upotrebite 2 ključa od vrta da otključate kapiju.

SCENA: Pjer i Larson špijuniraju Laru sa krova. Zapis njihovog dijaloga je ovde.

Idite kroz ulaz u zadnjem desnom uglu, iza fasade sa gargojlima (kamenim čudovištima). Pratite hodnik do vrha.

SCENA: Pogled na hram sa zvonom na vrhu.

HRAM SA ZVONOM: U slučaju da niste ukapirali iz scene, kamera se podiže ka zvonu i neće da se pomeru dok ne sklonite Laru iz okoline. Ovde postoji troje vrata: jedna levo, jedna gore u sredini i jedna pri dnu sredine hrama. Ako ga niste ranije našli (u MALOJ SOBI SA VINSKOM BURADI), možete pokupiti LASERSKI NIŠAN na vrhu stepeništa ispod zvona. Postoji i kutija metaka za revolver iza stubova desno od gornjih vrata.

Iskombinujte revolver i laserski nišan i naciljajte zvono. Kada ga pogodite, vrata sa leve strane hrama se otvaraju.

Pre nego što uđete, vratite se po tajnu: idite niz rampu putem kojim ste došli, izađite iz vrta i skrenite desno. Idite do kraja ulice i kroz ulaz do oblasti gde ste našli revolver ranije. U maloj bočnoj sobi (tu ste pokupili neke metke) ZAKLJUČANA DRVENA KAPIJA je sada otvorena. Još jedan doberman napada. Ubijte ga. Onda uđite i uzmite veliki paketić i zlatnu ružu (tajnu #2, 2/36) sa polica. Vratite se kroz vrt do HRAMA SA ZVONOM.

Popnite se uz stepenice i idite kroz vrata levo, koja su se otvorila kada ste upucali zvono. Skočite iz zaleta preko procepa do sledeće zgrade, pritiskajući Akciju da skratite skok da Lara ne bi udarila glavu i pala. (Ili koristite skok iz mesta sa ivice, i prisitnite Akciju da uhvatite suprotnu ivicu. Onda se popnite.) Izdržite napad jata slepih miševa dok aktivirate mehanizam u niši da otvorite gornja vrata HRAMA. Skočite natrag preko procepa i uđite u hram kroz vrata koja ste upravi otvorili.

Ovde ćete naći dve vrane na postoljima. Uđite kroz ulaz u zadnjem levom uglu. Upotrebite prekidač da razbijete statuu vrane, otkrivajući golubicu. Stanite pored postolja sa golubicom i pritisnite Akciju da ga pomerite. To otvara vrata negde drugde i čini da ‘ovan’ iznad počne da se ljulja. Idite kroz drugi ulaz u uglu i pratite prolaz do platforme blizu ovna. Okrenite se tako da ovan bude desno od Lare i odskočite da uhvatite ivicu platforme. Pomerajte se na desno dok se ne budete mogli popeti na drugu platformu (kao na ovom snimku). Upotrebite prekidač u udubljenju da pretvorite drugu vranu u golubicu. Spustite se na pod. Okrenite postolje sa drugom golubicom da otvorite vrata napolju u dnu hrama.

Izađite iz hrama, ali pre nego što krenete kroz treća vrata, idite po još jednu tajnu. Skrenite desno i idite kroz vrata koja ste ranije otvorili kada ste pogodili zvono. Skočite preko uličice do sobe sa isklesanim licem i nišom. Okretanje druge golubice je takođe otvorilo dva mala udubljenja u ovoj sobi. Pokupite mali paketić i zlatnu ružu (tajnu #3, 3/36). Skočite natrag preko procepa do HRAMA.

Idite kroz vrata u dnu hrama i uzmite SATURNOV KAMEN (Saturn Stone). Krenite napolje da završite nivo.

SCENA: Lara izlazi iz hrama i sačekuju je Pjer i Larson. Zapis njihovog razgovora je ovde.)