Nivo 2: TRAJANOV FORUM (Trajan's Markets)
Tajne: 3

Potrudite se da pronađete sve tajne da bi na kraju igre mogli da uživate u 'Special Features'!

KALDRMISANA ULICA: Uđite u prve dve sobe sa obe strane ulice. Svaka sadrži neke alate, kolica, itd. i malu kutiju. Razbijte kutije pištoljima (čučnite ako treba) i pokupite LASERSKI NIŠAN (dodaje se inventaru samo ako ga još nemate) i PAJSER (crowbar). Obe sobe imaju primamljive platforme gore, ali još ih ne možete dohvatiti.

Produžite niz ulicu. Vrata zagrađena daskama sa oznakom “Pericolo” (opasnost) se ne otvaraju. Pokupićete predmete koji su unutra malo kasnije. Dalje niz ulicu, gde stižete do T-raskrsnice, se nalazi nekoliko rešetkastih kapija. One se takođe još ne otvaraju, ali vratićete se. Za sada, upotrebite PAJSER da razvalite metalna vrata naspram zagrađenih vrata.

NAPUŠTENE ZGRADE: Uđite i upucajte malu kutiju da dobijete mali paketić iz nje. Popnite se uz skelu. Okrenite se prema prozoru s rešetkama (iza desno ako je Lara okrenuta prema žici). Skočite iz mesta sa ugla platforme da zgrabite sims i popnite se. Uzmite mali paketić i skočite natrag na platformu. Hodajte preko žice do druge strane sobe. (Dobićete čaure za sačmaru sa srednjeg prozora kasnije.) Skočite na platformu ispod prozora. Popnite se na sims pa pređite metalnu stazu. Okrenite se desno i skočite iz mesta na kosu platformu. Odatle, skočite na metalnu platformu ispred. Okrenite se desno i skočite iz zaleta da zgrabite sims sa čaurama za sačmaru. Ponovite skok iz zaleta sa hvatanjem da se vratite na metalnu platformu. Pažljivo se spustite u sledeću sobu (tj. visite sa ulaza i spustite na platformu ispod). Pokupite signalne rakete i metke za revolver. Skočite sa vrha gomile uglja da zgrabite četvrtastu platformu u uglu. (Dođite do ivice gomile pre skoka.) Popnite se i uđite u sledeću sobu.

SCENA: Niz zupčanika.

SOBE SA ZUPČANICIMA: Spustite se sa platforme u otvorenu oblast sa nekoliko ulaza, neki od njih su sa rešetkama. Zapazite tri visoke platforme koje podupiru četvrtasti stubovi. Popnite se merdevinama sa zadnje strane četvorougaonog stuba desno od srednjeg ulaza. (Pogledajte ovaj snimak ako ne možete da ga pronađete.) Na vrhu, penjite se oko ugla na levo, pustite se i skliznite na ravni deo platforme.

Okrenite se desno (merdevine su sada levo od Lare) i skočite iz zaleta na sledeću platformu. Skočite oko stuba na malu, četvrtastu platformu i uđite u PRVU SOBU S LANCEM. Povucite lanac (stanite uz njega i pritisnite Akciju) da aktivirate mehanizam sa zupčanicima. Uradite to tri puta.

SCENE: Svaki put kada povučete, vidite kratku scenu u kojoj se jedan od zupčanika izdiže.

Izađite i skočite natrag na srednju platformu (kod merdevina). Namestite se prema simsu između dva izklesana grifona i skočite iz zaleta, pritiskajući Akciju u vazduhu da bi Lara uskočila u otvor. Pokupite Uzi municiju. Okrenite se natrag prema otvorenoj oblasti i skočite ukoso iz zaleta na desno da doskočite na treću platformu. Skočite oko stuba na malu, četvrtastu platformu i uđite u DRUGU SOBU S LANCEM. Povucite lanac jednom. Ako ste povukli lanac u PRVOJ SOBI S LANCEM (gore) tri puta, zupčanici će se pokrenuti.

SCENA: Mehanizam se aktivira i ogromna, kružna vrata u sobi ispod se kotrljaju u stranu otkrivajući statuu ratnika u zlatnom oklopu.

Povlačenje drugog lanca takođe otvara poklopac ispod. To vodi do tajne #1. Ako lanac povučete dva puta, ovaj poklopac će se zatvoriti. U tom slučaju povucite lanac ponovo da bi ga otvorili. Ovaj snimak pokazuje lokaciju poklopca. Nalazi se tačno ispod mesta gde ste ušli u ovu oblast iz NAPUŠTENIH ZGRADA.

Spustite se na pod. Okrenite se i idite pravo preko otvorene oblasti (preko ili oko niske ograde) i spustite se kroz otvor poklopca koji ste otvorili. Pokupite zlatnu ružu (tajnu #1, 4/36), kao i obične i plave čaure. Popnite se napolje.

IZA VELIKOG ZUPČANIKA: Pređite otvorenu oblast i idite kroz srednja vrata. Na vrhu male rampe videćete gde se ogromni zupčanik otkotrljao. Levo, naspram ivice zupčanika, je otvor. Popnite se gore i spustite se u malu sobu sa zapaljnim bakljama. Upotrebite pajser da iščeprkate ZLATNI NOVČIĆ (gold coin). Kada to učinite, pacovi izlaze iza rešetke. Popnite se napolje i trčite okolo dok se pacovi ne raziđu. Onda priđite velikoj statui. Pokupite mali paketić i metke za revolver. Onda postavite zlatni novčić u odgovarajuće udubljenje pri dnu statue.

SCENA: Negde se otvara kapija.

Napustite ovu sobu i idite pravo preko dvorišta kroz kapiju koju ste sada otvorili. Ona vodi natrag na KALDRMISANU ULICU. Sada je kapija levo otvorena. Idite kroz nju i pratite uličicu oko ugla. Levo je prostorija sa bazenom. Pre nego što uđete, nastavite do kraja ulice da dobijete metke za revolver.

PROSTORIJA S BAZENOM I VODOPADOM: Skočite u vodu. Pokupite mali paketić na dnu bazena na levoj strani. Primetite VENERIN KAMEN kako privlačno svetluca sa druge strane rešetke. Izronite iza vodopada i popnite se na ljubičastu platformu. Idite kroz vrata i priđite mecima za revolver.

SCENA: Mašina se uključuje, postavljajući mehaničku glavu da lebdi iznad osnove sa kandžama/pipcima.

LEBDEĆA MEHANIČKA GLAVA: Mehanička glava ispaljuje smrtonosne zrake iz svojih očiju. Ako pogodi Laru, ubija je na mestu. Srećom, postoje duge pauze između munja i teško pogađa pokretnu metu. Zato trčite u sobu i skrenite levo ili desno. Trčite napred i preko ivice staze. Nastavite da trčite oko metalne armature koja okružuje glavu i kroz vrata na suprotnoj strani sobe.

SOBA SA CRVENOM MAŠINOM I CEVIMA: Lara je ovde bezbedna dokle god ne stane ispred ulaza. Upotrebite jedan od blokova pored ulaza kao zaklon (kao što je prikazano na ovom snimku). Opremite revolver sa laserskim nišanom i ciljajte u oči robotske glave. Kada razbijete oba oka, glava će se raspasti, ostavljajući MARSOV KAMEN (Mars stone) za sobom.

Popnite se na blok iza koga ste se skrivali i okrenite se ka crvenoj mašini. Stanite na ivicu bloka i skočite pravo uvis da zgrabite metalnu strukturu iznad. Popnite se i skočite na vrh crvene mašine. Ovde ćete naći zlatnu ružu (tajnu #2, 5/36).

Sada pokupite Marsov kamen. Na dalekoj strani sobe, naći ćete metke za revolver i poklopac sa kružnom šarom. Postavite Laru na ivicu poklopca okrenutu prema naradžastom klinu i pritisnite Akciju da podignete poklopac (kao što je prikazano u ovom snimku).

KANALIZACIJA: Spustite se kroz otvor i pratite kratki prolaz do bazena u obliku T. Jedna od polukružnih rešetki (ona u dalekom desnom uglu od ulaza) oslobađa gomilu pacova kada Lara prođe pored, ali možete je lako izbeći. Na raskrsnici raznih kanala bazena je podvodni ventilator. Iza njega, na dnu bazena je mali paketić. Postoje dva otvora na bočnim zidovima šahta koji vodi dole do ventilatora. Struja vas sprečava da dođete do donjeg otvora. (Ova oblast je prikazana na snimku ovde.)

Postarajte se da Larina pluća budu puna. Onda plivajte kroz gornji otvor. Pratite krivudavi prolaz do MALE SOBE SA CEVI I ZAPALJENOM BAKLJOM. Pokupite čaure za sačmaru i upotrebite vaš pajser da skinete VENTIL (valve wheel) sa cevi. Plivajte natrag do bazena u obliku T i vratite se putem kojim ste došli u SOBU SA CRVENOM MAŠINOM I CEVIMA. (Postoje merdevine na zidu ispod poklopca tako da se možete popeti.)

Pritisnite Akciju da postavite ventil na osovinu ventila koja štrči iz crvene mašnine. Pritisnite Akciju opet da okrenete ventil. Nema scene da to pokaže, ali ovo isključuje ventilator u KANALIZACIJI. Vratite se kroz poklopac u KANALIZACIJU.

PODVODNI TUNELI: Mogli biste snimiti poziciju (save game) pre ovog sledećeg komplikovanog podvodnog dela. Plivajte na dole prema sada isključenom ventilatoru. Plivajte kroz prolaz tačno iznad rešetke ventilatora. Nastavite na dole i napred. Na dnu, prolaz se širi. Krenite napred i skrenite levo kroz mali, četvrtasti otvor. Nastavite do male sobe gde možete udahnuti i uzeti veliki paketić.

Skočite natrag u vodu i kada stignete do šireg šestougaonog tunela, idite levo. Pratite širi tunel koji skreće na desno. Ispred su dva velika ventilatora. Desno od ovih ventilatora postoji mali, četvrtasti otvor. Struja vas psrečava da dođete do njega. Pustite da vas struja nosi. Kod zida naspram ventilatora, plivajte na gore do površine.

Popnite se iz vode i okrenite ventil da isključite dva ventilatora. Plivajte dole prema ventilatorima, pa kroz tunel desno od njih. Pratite ovaj prolaz kroz niz zaokreta i krivina do drugog bazena u kome možete izroniti. Popnite se iz vode i pokupite SAČMARU i čaure. Krenite napred.

SCENA: Statua rimskog centuriona oživljava.

ŽIVA STATUA: Kapija se zatvara, ostavljajući Laru zarobljenu sa statuom vojnika. On je velik i opasan. Njegov mač ne samo da seče već takođe ispaljuje energetske munje. Možete se popeti na sims (gde je statua stajala). Tamo ne može dohvatiti Laru mačem, ali je i dalje može pogoditi. Meni je lakše da se stalno krećem po otvorenom prostoru dok pucam u njega iz sačmare. Pucajte dok ne padne.

SCENA: Prozor se razbija a kapija u PROSTORIJI SA BAZENOM I VODOPADOM se otvara, tako da imate slobodan pristup Venerinom kamenu.

Popnite se na sims i pokupite mali paketić i Uzi municiju. Popnite se kroz razbijeni prozor i uzmite još jedan mali paketić na levom kraju platforme. Siđite na ulicu.

PROSTORIJA SA BAZENOM I VODOPADOM je preko puta. Ali pre nego što se vratite tamo. vratite se na početak nivoa. Da bi stigli tamo, počnite tako što ćete Laru okrenuti leđima ka PROSTORIJI SA BAZENOM I VODOPADOM. Krenite desno, oko zgrade, pored palme i kroz podginutu kapiju. Skrenite levo i nastavite pored udubljenja sa rešetkama. (NAPUŠTENE ZGRADE koje ste istražili na početku nivoa su desno.) Kapija u dalekom levom uglu ove oblasti je sada otvorena. Unutra ćete pronaći zlatnu ružu (tajnu #3, 6/36).

Vratite se u PROSTORIJU SA BAZENOM I VODOPADOM. Plivajte na dole i napred, pa na levo. Pokupite VENERIN KAMEN (Venus stone) i plivajte pravo napred u sledeću sobu. Popnite se u ulaz.

SCENA: Vratili ste se u VRT SA TRI GLAVE GARGOJLA iz prvog nivoa, a Larson vas očekuje. Zapis dijaloga, i pre i nakon što Lara obori Larsona, je ovde.

VRT SA GLAVAMA GARGOJLA: Posle scene, Larson odlazi ispred zgrade i počinje da puca. Uzvratite vatru dok ne padne. Kada pokuša da ustane sledi još jedna scena.

Posle druge scene, odmah ponovo izvucite oružje i pucajte u 3 glave čudovišta. Pazite da stalno budete u pokretu. Ako vatreni dah gargojla pogodi Laru, ona će početi da gori. Možete skočiti u bazen kroz kojiste došli da ugasite vatru, ali Lara će izgubiti mnogo energije. Zato bolje izbegavajte da vas pogode. Meni je odgovaralo da postavim Laru ispred palmi i skačem s jedne na drugu stranu dok pucam (tj. da držite Skok i Akciju i pritiskajte levo, levo, desno, desno, itd.) Koristite paketiće za prvu pomoć u pokretu (9 i 0 su tasteri za to na kompjuteru) i otrčite iza zgrade ako morate da predahnete. (Iza je takođe i jedan veliki paketić ako vam zatreba.)

(NAPOMENA: Možda bi bilo dobro da snimite poziciju čim se druga scena završi. Tako nećete morate da se borite sa Larsonom ponovo ako Laru ubiju čudovišta. I, ako se zapali, možete startovati snimljenu poziciju a da ne morate mnogo da ponavljate.)

Kada uništite sve tri glave, pokupite razne stvari razbacane po vrtu. (Ne zaboravite da pogledate iza zgrade.) Osim paketića, naći ćete 2 kutije običnih i 2 kutije plavih čaura za sačmaru.

Postavite Venerin i Marsov kamen u udubljenja pored vrata da ih otvorite. Uđite i skočite iz zaleta preko jame s šiljcima da zgrabite platformu u sredini pećine. Popnite se i skočite opet iz zaleta do platforme pored zlatnog sunca. Platforma se raspada i Lara klizi u sledeći nivo.