Nivo 7: PALACE MIDAS (Palata kralja Mide)

Neprijatelja: 43 Predmeta: 23*, uključujući 3 olovne poluge Tajne: 3

(Jedan od predmeta će biti Magnumi, ako ih niste pokupili u prethodnom nivou.)

(*NAPOMENA: Jedan od ovih predmeta se može dobiti samo varanjem. Pogledajte napomenu kod zvezdice. )

Ciljevi: Upotrebite pet prekidača u različitim kombinacijama da otvorite četvoro vrata redom. Troje vrata vode do oblasti gde ćete pronaći olovne poluge. Tri olovne poluge se onda moraju pretvoriti u zlatne, uz pomoć čarolije koju morate otkriti. Četvrta vrata koja ćete otvoriti koristeći pet prekidača vode do izlaza. Upotrebite tri zlatne poluge da otvorite poslednja vrata.

Opis: Nastavite da plivate i izronite u lepom bazenu ukrašenom delfinima i izađite iz vode. Spremite oružje i krenite kroz vrata levo. (Možete ići napred, ali tamo ćete naći čopor gorila. Ako umesto toga krenete levo, možete ih pobiti odozgo kasnije.) Jedan krokodil čeka u hodniku. Ubijte ga i produžite do osnove stepeništa. Ne idite još na sprat. Umesto toga skrenite desno i pratite prolaz do visoke zgrade sa mnogo udubljenja.

Nastavite polako na levo sa oružjem u rukama. Ostavite sebi dovoljno prostora za povlačenje dok pucate u 2 lava koji će izaći iz jednog od udubljenja. Kada budu mrtvi, napredujte dalje na levo do mračnog udubljenja pozadi. Ubijte 4 slepa miša tamo i pokupite mali paketić. (Čujete li vodu kako teče? Ova građevina je zapravo akvadukt (vodovod). Stići ćete do vrha kasnije odozgo.) Okrenite se i krenite natrag prema hodniku odakle ste ušli. Prođite pored njega i nastavite do dalekog kraja dvorišta. Tamo je uzana prostorija sa gorilom i 2 kompleta municije za magnum. Kada pokupite municiju, vratite se kroz prolaz do dna stepeništa.

Popnite se, skrenite levo i produžite do velike sobe. Tamo su još 3 gorile kojima je potrebna vaša pažnja. Verovatno ih možete upucati s ulaza tako što ćete napredovati da ih namamite pa se onda povlačiti u hodnik pucajući. Kada svi majmuni budu mrtvi, uđite u sobu.

SOBA SA 5 PREKIDAČA: Ovde ćete videti nekoliko četvrtastih stubova, visoku platformu sa 5 prekidača, i nekoliko vrata. Obratite pažnju na natpise iznad vrata. Svaki se sastoji od niza od pet grčkih slova - različitih kombinacija omega (omega), koje izgledaju kao potkovice sa zaobljenim delom na gore, i ipsilona (Y), za svaka vrata. Pet simbola, pet prekidača. Omega pokazuje gore, Ipsilon pokazuje dole. Kapirate?

Sada da dođemo do tih prekidača. Idite do daleke desne strane sobe od ulaza. Ovde ćete naći najniži stub, na koji se možete popeti. Skočite iz zaleta na sledeći stub, pa još jednom na platformu iznad vrata levo. Pratite platformu do dalekog kraja i skočite iz zaleta da uhvatite platformu preko puta. Popnite se i uzmite magnum municiju i mali paketić. Spustite se dole.

Vratite se do najnižeg stuba, popnite se, skočite na drugi stub, pa još jednom skočite iz zaleta na treći. Odatle, skočite iz zaleta da uhvatite vrh sledećeg stuba. Popnite se i skočite iz mesta na peti i iz zaleta da zgrabite poslednji stub.

Sada bi platforma sa prekidačima trebalo da bude sa vaše desne strane. Pre nego što skočite na nju, pogledajte na vrh bele kamene građevine napred. *Vidite onaj veliki paketić skroz gore? E pa, ne možete ga dobiti bez varanja.

Evo kako: skočite preko na belu kamenu platformu. Okrenite se i hodajte do ivice. Koračajte u stranu tako da Larino levo rame bude uz beli blok a njeni nožni prsti na ivici. Onda se okrenite oko 45 stepeni prema platformi sa prekidačima. Skačite stalno gore-dole u mestu i Lara će se polako pomerati napred. Kada dostigne izvesnu kritičnu tačku, iznenada će se pojaviti na vrhu bloka iznad. Zašto? Kako se Lara pomera napred, program tumači njenu poziciju kao da se nalazi UNUTAR bloka. Zna da to ne može biti, pa "ispravlja grešku" tako što je postavlja na vrh bloka. Ovo je bag u igri, ali očigledno su programeri planirali da se koristi inače ne bi stavili ništa korisno tamo gore. (NAPOMENA: Ako ovo nikako ne možete izvesti, skinite snimljenu poziciju (savegame) sa Larom na vrhu bele građevine.)

Spustite se niže, skočite preko na četvrtasti stub i odatle na platformu sa prekidačima. Možete istraživati oblasti iza vrata kojim hoćete redom. Ja predlažem da prvo pokušate najteže. Onda, ako ne uspete iz prve, možete uvek otići u neku drugu sobu i pokušati s ovom kasnije.

Spustite sasvim levi prekidač tako da imate, s leva na desno: Dole, Gore, Gore, Gore, Gore (Yomegaomegaomegaomega). Vrata dole blizu najnižeg stuba se otvaraju. Idite niz stepenice u sred platforme i upotrebite prekidač da otvorite kapiju. Sada više ne morate da skačete preko stubova da bi stigli na platformu. (NAPOMENA: Ovde će se možda nalaziti preostali gorila, ako ih niste sve pobili.)

SOBA S BAKLJAMA (prva olovna poluga): Uđite kroz vrata koja ste upravo otvorili. Sada ste ispred bazena i pet četvrtastih stubova sa bakljama na vrhu. Kada stanete na pod ispred prve baklje vatre se gase. Onda imate oko 10 sekundi da stignete na drugu stranu. Evo kako:

Prvo, ubijte 3 džinovska pacova koji plivaju u bazenu. Onda ako upadnete - a verovatno hoćete bar nekoliko puta - neće početi da vas grickaju dok budete plivali natrag do stepenica. Snimite poziciju. Postavite Larina stopala na braon liniju ispred prvog stuba, okrenuti pravo prema sredini sledećeg stuba. Tajmer ne počinje sa merenjem vremena dok ne pređete liniju, zato ne žurite i pažljivo se namestite. Sada, pritisnite Napred, pa Skok, i držite oba tastera da izvedete niz skokova iz zaleta sa stuba na stub. Koristite tastere za Levo i Desno da usmerite Laru u vazduhu tako da doskoči na svaki stub okrenuta u pravcu u kom treba da trči. Na četvrtom stubu nastavite da držite Napred i Skok dok ne skočite pa pritisnite Akciju u vazduhu da zgrabite ivicu poslednjeg stuba. Popnite se i trčite preko gorionika najbrže što možete.

Ako stignete da uhvatite poslednji stub kada vatra počinje da gori, pokušajte sa ovim trikom: pomerite se u jedan od uglova pre nego što se popnete, trčite uz ivicu stuba i, ako se Lara zapali, odmah snimite poziciju. Ponovo je startujte i Lara će izgubiti malo zdravlja, ali neće više goreti. (VODITE RAČUNA DA SNIMITE POZICIJU U NOVI SLOT u slučaju da ovo ne upali, mada je upalilo i meni i drugima koji su igrali PC verziju.)

(NAPOMENA: Ako baš nikako ne možete izvesti ovo, iz bilo kog razloga, možete skinuti snimljenu poziciju sa Larom na drugoj strani sobe.)

Pokupite OLOVNU POLUGU - prvu od tri koje treba da pronađete da bi završili nivo. Skočite u vodu, plivajte natrag do stepenica i izađite iz sobe. Još jedan gorila će lutati okolo. Ubijte ga i vratite se na platformu s prekidačima.

SOBA S ŠILJCIMA (druga olovna poluga): Sada namestite 5 prekidača da se slažu sa natpisom iznad vrata desno od ulaza: omegaomegaYomegaY - s leva na desno, Gore, Gore, Dole, Gore, Dole. Siđite i uđite u sobu, vodeći računa da hodate kroz šiljke. Idite kroz njih do otvora desno i pronađite pokretni blok iza rampe. Povucite ga dva puta pa idite iza njega i upotrebite prekidač tamo da podignete sive stubove u sobi s šiljcima.

Popnite se na rampu i idite do vrha. Skočite na najbliži stub. Skačite sa stuba na stub u smeru suprotnom od skazaljke na satu oko sobe (svi skokovi su iz zaleta) dok ne budete ispred otvora koji vodi u malu sobu. Hodajte do ivice stuba, skočite iz mesta u ulaz i odmah izvedite salto (skok) unazad natrag na stub. Ubijte gorilu odatle i skočite opet unutra da pokupite drugu OLOVNU POLUGU. Skočite natrag na stub, pa skočite iz zaleta preko šiljaka na čisto mesto na podu. Vratite se na platformu s prekidačima.

SOBA S PESKOM/DUG OBILAZNI PUT DO HRAMA (treća olovna poluga): Namestite 5 prekidača da se slažu sa natpisom iznad vrata levo od ulaza: omegaomegaYYomega - s leva na desno, Gore, Gore, Dole, Dole, Gore. Idite kroz vrata oko stuba u sredini sobe i kroz ulaz u zadnjem delu sobe. Skrenite desno i idite niz stepenice. Pronađite pokretni blok i povucite ga jednom da bi se plafon obrušio u sobi iznad. Idite uz stepenice pa pravo napred uz drugo stepenište do otvora iznad sada peskom ispunjene sobe.

Skočite iz mesta s ulaza na ravno mesto ispod i na desno. Odatle skočite iz zaleta da zgrabite porušeni stub. Popnite se pa skočite opet iz zaleta na malo uzdignuto ravno mesto desno. Još dva skoka iz mesta dovešće vas do ravnog mesta desno od vrata, pa u ulaz.

Popnite se uz stene desno dok ne izađete u ulaz preko puta akvadukta ispunjenog vodom. Ubijte 2 slepa miša i 2 gorile sa ulaza. Verovatno možete ubiti još jednog gorilu koji trčkara okolo u sobi ispod sa platforme. Skočite preko na stazu oko akvadukta. (Kada pogledate dole, videćete da ste sada visoko gore u oblasti u kojoj ste pobili lavove ranije.)

Tu su takođe i 2 krokodila u vodi dalje desno. Možda ćete morati da se okupate da bi ih izmamili. Kada ih uklonite s puta, plivajte kroz podvodni tunel na kraju akvadukta i izronite u maloj pećini. Izađite iz vode desno, okrenite se levo pa se popnite na stene. Hodajte napred (bazen vam je s leve strane) dok Lara ne bude htela dalje da hoda. Skočite preko kose stene i odmah skočite opet da se doskočite na stene napred. Odatle, skliznućete na ravno mesto u uglu. Okrenite se levo i hodajte/klizite dole do magnum municije i malog paketića, što je TAJNA #1.

Vratite se do severnog kraja akvadukta gde ste ušli u ovu oblast. Spustite se u rupu sa malim paketićem, čaurama za sačmaru i Uzi municijom. Ovo je TAJNA #2. Ako niste ubili gorilu odozgo, učinite to sada skačući gore-dole dok ga ne uhvatite na nišan pištolja, pa nastavite da skačete i pucate dok ne bude mrtav. Onda iskočite iz jame skokom iz mesta.

Idite oko ugla, pored dva otvora s desne strane, i pokupite još jedan mali paketić u jednoj od mračnih niša iza. Vratite se do otvora i skočite iz levog na zgradu levo. Još 2 gorile čekaju ovde - jedan u drugom udubljenju, drugi u najdaljem. Pobrinite se za njih pa hodajte do ivice okrenuti ka kamenom zidu preko puta. Postavite Laru licem prema desnoj strani pukotine blizu velikog paketića za prvu pomoć. Skočite iz zaleta da zgrabite ravni deo ispusta, popnite se i uzmite paketić. Onda odskočite i uhvatite ivicu pa se pomerajte levo do kraja. Spustite se na ravni blok i prevrnite se, izvlačeći oružje, da ubijete 2 slepa miša.

Skočite iz zaleta preko provalije u mračni hodnik koji je osvetljen na dalekom kraju. Pratite ovaj krivudavi prolaz, trčeći uz niz rampi, pa se penjući po blokovima dok ne izađete u pećinu sa lomljivim pločama u podu. Trčite preko ploča u udubljenje sa velikim paketićem. Onda skočite iz mesta ukoso na desno da doskočite na čvrsto tle iza. Ako propadnete kroz pod, završićete u bazenu na kraju akvadukta i moraćete se opet peti sve do ovde.

Skliznite niz rampu ispred, spustite se u oblast ispod, pa siđite niz stene da izađete na platformu iznad bazena sa početka nivoa. Pratite platformu oko bazena, pucajući u lava koji vam je na putu. Uđite u pećinu na kraju platforme. Nastavite do otvora s leve strane gde se možete popeti pa izaći na platformu.

Pazite da ne padnete dole inače ćete morati startovati snimljenu poziciju ili ići celim putem do ovde od sobe s prekidačima. Ubijte 2 gorile odozgo. Okrenite se desno i skočite iz zaleta na sledeću platformu. Uđite u pećinu sa bazenom. Plivajte brzo napred, izbegavajući krokodila, dok ne budete mogli izroniti i ubiti ga.

Okrenite se, idite do zadnjeg dela pećine i popnite se stenama do otvora. Ubijte 2 slepa miša pa skočite preko na krov hrama napred. Pređite krov i pokupite treću OLOVNU POLUGU.

Sada bi trebalo da možete ubiti 2 lava i 2 gorile sa krova pre nego što siđete. Ako ne želite da čekate da se gorile pojave, možete visiti s krova da ih domamite bliže, ili da se spustite dole pa skočite na stene pored hrama da ih ubijete sa sigurnog mesta. Kada sve bude čisto, priđite hramu, pokupite veliki paketić i uđite (vrata se automatski otvaraju). Pratite prolaz do prekidača i upotrebite ga da otvorite kapiju vrta blizu bazena na početku nivoa.

Izađite iz prolaza i nastavite dole do sledeće sobe. Skočite na jedan od blokova da ubijete 3 gorile koje trče ovuda. Nastavite kroz daleki ulaz, skrenite desno kod bazena gde ste počeli nivo i idite dole do kapije koju ste maločas otvorili.

VRT/MIDA: Još 2 gorile vrebaju u vrtu. Pobijte ih pa nađite prekidač na levom zidu iza malog drveta. Upotrebite ga da otvorite kapiju napred, takođe na levoj strani vrta. Uđite polako. Kada skrenete iza ugla par makazastih sečiva počinje da radi. (Ako možete, snimite poziciju ovde.) Dovedite Laru na dužinu lakta od sečiva. Slušajte zvuke koje prave. Čuju se dva zveketa kada se sečiva sudare, pa onda počinju da se razdvajaju. Skočite iz mesta preko sečiva čim čujete drugi zveket. Na drugoj strani je TAJNA #3. Pokupite stvari u sobi - magnum municiju, čaure za sačmaru i mali paketić. (Ako niste pokupili MAGNUME u prethodnom nivou, dobićete ih ovde.) Izađite preko sečiva isto kao što ste i ušli.

Pređite baštu do dalekog zadnjeg ugla. Popnite se na nisku platformu, okrenite se i hodajte do ivice. Onda skočite iz mesta da uhvatite ivicu krova. Popnite se, uzmite veliki paketić i uđite u prolaz u zadnjem delu krova. Ovde ćete naći raskomadanu statuu kralja Mide. Ako hoćete da uradite ovo što sledi, prvo snimite poziciju - pa onda, čisto zabave radi, skočite na Midin dlan. Ponovo startujte snimljenu poziciju i ovoga puta upotrebite čarobnu šaku da pozlatite olovne poluge koje ste sakupili. (Okrenite se licem prema Midinom dlanu i "upotrebite" olovne poluge kao što biste upotrebili ključ.)

Uzmite vaše zlatne poluge i vratite se kroz vrt, na levo i uz rampu, pa uz stepenice do sobe s prekidačima. Namestite prekidače da budu u skladu sa natpisom iznad poslednjih vrata: YomegaomegaomegaY - s leva na desno, Dole, Gore, Gore, Gore, Dole. Idite do tih vrata, koja su ispod desne strane terase. Uđite s oružjem u rukama i ubijte lava koji napada.

Popnite se na vrh stepeništa i izađite na terasu da pokupite čaure za sačmaru. Onda se vratite na pola puta niz stepenice do ulaza. Uđite, postavite vaše tri zlatne poluge u niše u udubljenjima i izađite iz nivoa.