Nivo 4: TOMB OF QUALOPEC (Kualopekova grobnica)

Neprijatelja: 7 Predmeta: 8, uključujući jedan deo Skiona Tajne: 3

(Jedan od predmeta će biti sačmara ako je niste pokupili u prethodnom nivou.)

Ciljevi: Pronađite tri prekidača da otvorite kapije koje zagrađuju jedna od vrata. Uđite kroz ova vrata da nađete deo Skiona. Izađite iz nivoa putem kojim ste došli.

Opis: Pratite prolaz do velike prostorije sa šarenim zidovima. Pređite preko sobe i krenite uz strmi hodnik. Kada stignete do određene tačke, kapija na kraju hodnika se zatvara i kamena kugla pada sa plafona i počinje da se kotrlja u vašem pravcu. Okrenite se i potrčite nazad ili skačite unazad (Skok + Nazad) i sklonite se u stranu da vas ne bi pregazila. Kugla će se kotrljati preko sobe do hodnika kroz koji ste ušli.

Zapazite dvoje vrata u velikoj sobi u dnu rampe: jedna, desno, imaju niz od tri kapije koje ih blokiraju. Moraćete da pronađete prekidače da bi ih sve podigli. Vrata levo su zatvorena. Pređite sobu i nađite prekidač na zidu levo od hodnika u koji je kugla otišla. Povucite ga, onda se odmah okrenite i izvucite oružje (najbolje sačmaru) da bi se rešili 2 velosireptora koji će izaći.

Sledite hodnik kojim se reptori došli do raskrsnice. Obratite pažnju na slike iznad vrata: desno je lice; napred, sunce; levo, ptica. Svaka vrata vode do jednog od prekidača koji podižu kapije. Možete ići kojim hoćete redom. Ja ću ovde početi sa desnim vratima (lice).

Vrata sa slikom lica iznad: Sledite hodnik dok ne ugledate mesto na levom zidu koje izgleda drugačije. Gurnite ovaj pokretni blok dva puta i videćete drugi pokretni blok. Gurnite drugu kocku jednom da bi oslobodili prolaz iza. Pretrčite preko lomljivih ploča bez zastajanja. Kada stignete do druge strane videćete smrtonosne šiljke ispod. Povucite prekidač da podignete jednu od tri kapije. Okrenite se i dođite do ivice. Skočite iz mesta preko šiljaka i vratite se do raskrsnice.

Vrata sa slikom ptice iznad: Sada idite pravo napred kroz vrata sa slikom ptice iznad. Sledite ovaj hodnik do sobe sa prekidačem. Nemojte ga još povlačiti. Umesto toga siđite u sledeću sobu, u kojoj je par visokih, pokretnih blokova oslikanih pticama i predeo sa šiljcima.

Idite kroz vrata levo i popnite se stepenicama do vrha jednog od visokih blokova. (Da bi bilo jasnije, zvaću ga blok #1.) Okrenite se desno, dođite do ivice, onda skočite i uhvatite se za ivicu preko puta. Popnite se i sledite hodnik dok ne dođete do otvora u koji se možete spustiti. Nastavite dole dok se ne spustite do bloka #2. (Dok silazite, možete čuti zvuk vrata koja se negde otvaraju.) Na bloku #2, idite do desne strane pa skočite i zgrabite ivicu otvora prolaza preko puta. Popnite se i produžite dok ne dođete do prekidača. Upotrebite ga da pomerite blok #2. Onda se vratite do sobe sa blokovima i spustite se na pod.

Popnite se u prolaz gde ste prvobitno ušli u ovu sobu (iznad niske rampe). Sada povucite taj prekidač koji ranije niste da pomerite blok #1. Desno od ovog prekidača su vrata koja ste čuli da se otvaraju kada ste bili gore u hodniku. Idite kroz njih i penjite se najviše što možete, onda se spustite do bloka #2 (koji se pomerio kada ste povukli prvi prekidač). Skočite iz zaleta na blok. Odatle skočite iz zaleta na blok #1. Sada izvedite poslednji skok iz zaleta preko šiljaka do ulaza. Unutra ćete naći prekidač da otvorite drugu kapiju. Skočite iz zaleta sa ulaza preko šiljaka do poda.

Popnite se natrag u sobu sa prekidačem. Još jedan velosireptor će napasti iz hodnika ispred. Ubijte ga, vraćajući se u sobu s blokovima ako je neophodno, i nastavite do raskrsnice.

Vrata sa slikom sunca iznad: Idite kroz preostala vrata sa slikom sunca iznad – ona levo. Produžite do niše sa lomljivim podom i prekidačem iza. Prekidač je beskoristan, tako da nemojte ni pokušavati da ga povučete. Umesto toga zakoračite u nišu i brzo odskočite nazad. Pod će se obrušiti. Sada se okrenite i spustite u sobu, tako da visite držeći se za ivicu poda. Dok se budete spuštali izvucite oružje i ubijte 3 vuka koji čekaju dole.

U zidu u pozadini platforme je pokretni blok. Povucite je jednom, idite okolo do bočne strane i gurnite jednom da bi oslobodili prolaz iza. Idite uz stepenice gde ćete naći rupu sa malim paketićem u njoj. Nastavite sa penjanjem dok ne stignete do trećeg prekidača. Upotrebite ga da podignete poslednju kapiju. Pokupite još jedan mali paketić u uglu. Spustite se kroz otvor naspram prekidača. Okrenite se i pođite do raskrsnice.

Vratite se u glavnu prostoriju (sa rampom/ zamkom sa okruglom stenom). Idite pravo napred i sledite hodnik, prolazeći ispod 3 kapije koje ste podigli. Napred je zamka sa strelicama. Izvedite niz skokova u trku (ili zaranjanja i kotrljanja – Hodanje + Skok + Akcija) da bi bezbedno prošli kroz strelice.

Zaustavite se na drugom stepeniku. Okrenite se levo i namestite se desno od cevi sa strelicama. Popnite se u udubljenje iznad. Prođite pored statue i videćete vrata iza. Ovo je TAJNA #1. Pod je napravljen od onih lomljivih ploča a ispod se nalaze šiljci. Ali ima jedna čvrsta platforma u udaljenom levom uglu. Pretrčite do nje i pokupite municiju za sačmaru. (Ako niste uzeli SAČMARU u prethodnom nivou, dobićete je sada umesto municije.)

Idite skroz do zida (bilo kog) i spustite se dole. Pokupite municiju za magnum, koja se računa kao TAJNA #2. Onda HODAJTE kroz šiljke do mesta ispod ulaza. Popnite se gore i spustite sa druge strane, izbegavajući strelice.

Nastavite uz stepenice do grobnice. U centru, na pijedestalu, je deo artifakta koji ste tražili. Mumija levo neće povrediti Laru, ali se računa kao jedan od neprijatelja ako budete pucali u nju dok se ne sruši. Uzmite DEO SKIONA i plafon će početi da se ruši. Krenite ka kapiji, koja će se otvoriti kad se približite, i trčite niz rampu. Nastavite da trčite preko velike sobe i u hodnik preko puta. Prođite pored kamene kugle i idite uz hodnik do jezera.

Larson (plavokosi plaćenik Džeklin Natle iz intro filma) vas čeka s druge strane jezera, i ne deluje baš srećno što vidi Laru. Ako vam nije stalo da pokupite sve predmete, možete ga bezbedno ubiti s vrata. Ako hoćete sve, bacite se u vodu.

Dole i na desno je podvodni tunel. (Ne, nije bio tu kada ste igrali prethodni nivo.) Unutra je mala soba gde možete izroniti da udahnete i pokupite TAJNU #3, veliki paketić i municiju za magnum.

Poslednji predmet u nivou je samo za one stvarno opsednute. Zaplivajte nazad do jezera i izronite desno, blizu Larsona. Projurite pored njega (koristeći paketić za prvu pomoć usput ako je neophodno) i preskočite stene kao da ste pošli natrag u dolinu. Nastavite do strmog zida, popnite se i nađite veliki paketić. Ne možete dalje, pa se vratite do ulaza u pećinu, odakle možete oboriti Larsona i završiti nivo.

Scena - za zapis dijaloga pogledajte ovde.