Nivo 3: LOST VALLEY (Izgubljena dolina)

Neprijatelja: 13 Predmeta: 16, uključujući 3 zupčanika i sačmaru (pušku) Tajne: 5

Ciljevi: Spustite se u dolinu da nađete tri zupčanika za mašinu. Upotrebite ih da popravite mašinu na vrhu potoka koji će otkriti ulaz u grobnicu u sledećem nivou.

Opis: Idite pravo napred dok ne dođete do otvorenog prostora sa stubovima i potokom. Idite desno do niza stepenastih stena iznad malog jezera. Odatle možete videti, i ubiti, 2 vuka dole. Spustite se niz stene do dna.

Uđite kroz otvor pećine naspram vodopada, gde ćete sresti još jednog vuka. Kada bude mrtav, nastavite kroz krivudavi prolaz dok ne stignete do zida sa stepenastim blokovima i otvorom visoko gore. Uskoro ćete se popeti, ali ako želite da pobijete sve neprijatelje, prvo idite do pećine desno. Još tri vuka vrebaju tamo. Kada ih izmamite napolje možete ih ubiti sa vrha brežuljka na ulazu u pećinu. Sada se vratite do zida i popnite se koristeći ravne blokove kao stepenice. Na vrhu, idite napred dok ne ugledate kostur i veliki paketić za prvu pomoć na zemlji.

Produžite napred i dole i uskoro ćete stići do dna ove pećine. Nastavite sa pištoljima u rukama, jer će vas napasti velosireptor. Ako idete polako, čućete ga, a onda i videti da dolazi. Otrčite natrag do stena ako treba da bi ga ubili sa sigurnog mesta.

Sada oprezno krenite dalje u dolinu. Susrešćete još jednog reptora tamo gde se dolina širi. Ubijte ga pa onda pažljivo pogledajte okolo. Vidite one velike, troprste otiske? Primećujete polomljeni viseći most preko doline? Osećate kako zemlja počinje da se trese? Ne, to nije zemljotres – to je Tiranosaurus Reks. Ako želite borbu prsa-u-prsa, dajte sebi puno prostora za manevrisanje, ne dozvolite mu da satera Laru u ugao, stalno se krećite i pucajte. I čuvajte se njegove glave; može zgrabiti Laru tim velikim čeljustima i ubiti je jednim ujedom.

(NAPOMENA: Možete takođe prvo ići uz potok na početku nivoa, da bi pokupili sačmaru. Preskočite do tog dela opisa za detalje. Međutim, nećete imati mnogo municije za nju, najverovatnije ne dovoljno da ubijete T-Reksa.)

Ako ne želite da rizikujete, utrčite u pećinu duž desnog (istočnog) zida doline. Nemojte ulaziti u prvo udubljenje; suviše je plitko i T-Rex će lako dohvatiti Laru. Umesto toga, uđite u otvor u visini zemlje ispod desne strane polomljenog mosta. Pratite ovaj prolaz, koji je u obliku U. Negde na pola puta srešćete još jednog reptora. Ubijte ga i nastavite do drugog otvora više u zidu doline. Onda samo čekajte i pucajte u T-Reksa kada bude prolazio.

Kada bude gotov, siđite i pređite dolinu. Prođite pored vodopada desno i idite ispod kamenog luka (‘mosta’). Dva reptora se približavaju. Ubijte ih i nastavite napred prema zgradi. Oko 20 koraka od kamenog luka, na desnoj strani zida doline, je ravna stena na koju se možete popeti. (Ako želite da ubijete reptore sa sigurnog mesta, onda možete potrčati ka toj steni i popeti se pre nego što vas stignu.) Kada se popnete na stenu, okrenite se levo, dođite do levog prednjeg ugla i skočite iz mesta da bi zgrabili ivicu sledeće platforme – zelenog, malo iskošenog ispusta, malo višlje i na levo. Popnite se. Opet dođite do udaljenog levog ugla i skočite iz mesta da se uhvatite za najvišu kamenu platformu. Odatle skočite iz zaleta na krov zgrade.

Ovo je TAJNA #1. Tu ćete naći veliki paketić, municiju za magnum, Uzi i sačmaru. Kada sve pokupite idite do drugog kraja krova i skočite prema zadnjem (zapadnom) zidu doline. Lara će udariti u zid i skliznuti do zemlje nepovređena.

Uđite u zgradu. Skočite u vodu i plivajte na dole i desno. Pratite podvodni prolaz da nađete zupčanik – prvi od tri komada. Izronite i izađite iz zgrade.

Ispitajte zid doline napred i na desno, i naći ćete otvor. Popnite se u njega i pratite prolaz do mosta. Dođite do ivice srušenog mosta, odskočite i skočite iz zaleta da uhvatite drugu stranu. Na platformi za koju je pričvršćen taj deo mosta naći ćete drugi zupčanik. Spustite se dole s mosta.

Idite levo (na sever) i naći ćete otvor u desnom (istočnom) zidu doline, malo zamaskiran vegetacijom. Popnite se i idite do mesta gde se prolaz širi. Dole je još jedan reptor. Možete ga ubiti odozgo, pa sići u sobu. Popnite se uz stene desno od bazena. Na vrhu ćete naći treći zupčanik. Siđite, skočite u vodu i pratite podvodni tunel. Izađite iz vode i naći ćete se nazad u dolini.

Iznad je dvostruki vodopad koji pada u bazen iz koga ste upravo izašli. Desno od vodopada je otvor u stenama. Popnite se i uđite unutra da nađete TAJNU #2, municiju za sačmaru. Između dvostrukog vodopada i drugog vodopada levo (na zapadu) su neke stene na koje se možete popeti. Popnite se pa skočite iz mesta napred i na desno do sledećeg ravnog ispusta. Idite napred i skočite da se uhvatite za trouglastu pukotinu. Držeći Akciju (Ctrl) pomerajte se na desno do sredine vodopada, gde ćete moći da se popnete u pećinu iznad. Idite desno i preko stepenika obraslog mahovinom da nađete TAJNU #3, municiju za magnum i sačmaru.

Spustite se na zemlju i vratite se do udaljenog (južnog) kraja doline, odakle ste i došli. Popnite se uz bele stene, pored kostura (gde ste ranije našli paketić). Spustite se s druge strane i produžite do jezera. Penjite se uz stene levo od jezera dok se ne vratite do ulaza u nivo.

Iza stubova, skrenite desno i približite se potoku. Sada ćete ići uzvodno, preskačući sa jedne na drugu obalu. Pazite da ne upadnete u vodu, jer će vas struja odvući preko vodopada nazad do jezera. Lara neće izgubiti energiju, ali ćete morati sve ispočetka. (Ako igrate na kompjuteru (PC), mogli biste snimiti poziciju posle svakog skoka.)

Prvo preskočite na drugu stranu iz zaleta. Onda se okrenite pa opet skočite iz zaleta na prvu obalu ali malo na desno. Idite malo uzvodno, pa skočite iz mesta na drugu stranu. Okrenite se, hodajte do ivice i opet skočite iz mesta na drugu stranu. Još jednom, okrenite se i dođite do ivice. Ovog puta skočite iz mesta da se uhvatite za ivicu na suprotnoj strani. Popnite se, okrenite i skočite još jednom preko potoka. Sada pratite prolaz do visećeg mosta. Pređite most i stavite tri zupčanika koja ste našli na njihova mesta u ovoj mašini. Povucite prekidač da uključite mašinu. Malo nizvodno, jedna kapija će se pokrenuti, skrećući potok na drugu stranu i na taj način isušujući vodopad.

Pre nego što krenemo do korita potoka, prvo da potražimo neka tajna mesta. Idite do ivice platforme, okrenite se licem ka mašini i odskočite, uhvativši ivicu. Pomerajte se na levo i spustite na relativno ravnu stenu. Uđite u pećinu napred da nađete TAJNU #4, veliki paketić.

Skočite u vodu i plivajte nizvodno do zlatne kapije. Skrenite levo i izađite iz vode na desnu obalu. Tu ćete naći ostatke drugog istraživača, zajedno sa njegovom SAČMAROM, koja vam može biti od koristi.

Vratite se u vodu i plivajte desno do kraja prolaza. Sada napunite pluća pa zaronite i pratite podvodni tunel do površine u maloj sobi. To je TAJNA #5, koja uključuje mali paketić i 2 kutije municije za sačmaru. Vrata vas vode do suvog korita potoka, pa se spustite dole, idite do kraja i skočite preko stena da bezbedno upadnete u jezero ispod.

Izađite iz jezera na platformu koja je ranije bila sakrivena iza vodopada. Sada možete slediti ovaj prolaz da završite nivo.