Nivo 8: VEŠALA (Gallows Tree)
Tajne: 3

Potrudite se da pronađete sve tajne da bi na kraju igre mogli da uživate u 'Special Features'!

Početni inventar: TMX sat, 3 mala paketića, 1 veliki paketić.

FMV: Zapis još nije gotov.

PROVALIJA: Rupa desno vodi dole do doline koju ćete uskoro posetiti. Ostavite je za sada pošto ćete ići drugim putem i sakupljati neke predmete na putu dole. Pratite stazu levo do ivice PROVALIJE. Skočite iz zaleta sa ivice jame na kosu sivo-belu platformu na drugoj strani. (Pogledajte snimak ako je neophodno da bi se snašli.)

Kada budete na ovoj platformi, stanite uza zid litice i uhvatite vodoravnu pukotinu. Pomerajte se duž ove pukotine na desno i oko ugla. Pustite se i skliznite na ravni deo sivo-bele platforme ispod. Okrenite se ka velikoj steni i drvenom mostu iza. (U daljini se vidi predivan zalazak sunca.) Pronađite sivo-belu kosinu ispred (prikazana u ovom snimku). Onda pogledajte dole duž zida provalije da zapazite malu, zelenkastu, maglovitu pećinu (prikazana u ovom snimku). Tamo ste se prvo uputili.

Skočite iz mesta na sivo-belu kosinu ispred (kao što je prikazano na snimku kosine). Skliznite unatraške i pritisnite Akciju da zgrabite ivicu. Pustite se da bi pali na platformu koja štrči iz stene. Okrenite se desno ka MAGLOVITOJ PEĆINI. Hodajte oprezno niz platformu do sredine kose teksture najbliže pećini. (Ovaj snimak pokazuje mesto.) Odatle skočite iz mesta prema pećini, pritiskajući Akciju da snizite Larin luk tako da doskoči tačno u pećinu. Jato slepih miševa leti okolo. Ne skačite previše pokušavajući da ih izbegnete inače možete iskliznuti iz pećine i morati sve iz početka. Pozadi ćete naći veliki paketić i zlatnu ružu (tajnu #1, 19/36).

Spustite se na dno PROVALIJE. Idite okolo iza velike stene (desno ako je Lara leđima okrenuta ka MAGLOVITOJ PEĆINI). Tamo na zemlji leži jedan mali paketić. Sada nađite put do druge strane provalije, gde se nalazi četvrtasta platforma ispod otvora u zidu.

Popnite se na platformu i okrenite se levo, licem prema izdubljenom ravnom mestu u uglu. Postavite Laru u spoljni ugao platforme najbliži šupljini. Odstupite jedan korak od ivice. Onda skočite iz mesta na ravnu površinu na stenama. Skočite još jednom iz mesta u šupljinu. Pokupite mali paketić. (Ovaj snimak prikazuje pravu početnu tačku i gde da skočite.)

Vratite se na platformu i popnite se u otvor. Popnite se uz nekoliko platformi da bi se vratili tamo gde ste započeli nivo. (Ako imate problema sa penjanjem iz rupe na vrhu, ili skočite uvis da zgrabite kosu ivicu otvora, popnite se i pritisnite Skok da skočite unazad iz rupe, ili postavite Laru direktno ispod ravne ivice rupe i skočite pravo uvis da je zgrabite.) Pratite stazu natrag do ivice PROVALIJE.

Ponovite skok na sivo-belu platformu i pomerajte se duž pukotine do sledeće platforme. Okrenite se prema sivo-beloj kosini (opet, nalazi se na ovom snimku). Skočite na kosinu, skliznite i uhvatite ivicu kao i pre. Samo ovoga puta je ne puštajte, već se pomerajte na desno i oko ugla dok Lara ne bude visila iznad malog, pravougaonog otvora. (Ovi snimci pokazuju kako.) Pustite pa odmah pritisnite Akciju da zgrabite ivicu malog otvora. Popnite se i puzite kroz prolaz.

Šetajte oko velike stene na desno. Popnite se na mali, četvrtasti blok ispod drvenog mosta (prikazano na ovom snimku). Skočite pravo uvis da zgrabite lijane na donjoj strani mosta. Prebacite se preko provalije do mračne sobe na drugoj strani. Pokupite veliki paketić u udubljenju levo. Onda skliznite niz tunel. Uđite u oblast sa starim iskrivljenim drvetom.

SCENA: Lara ulazi u prostor oko drveta i uplašena je iznenadnom pojavom trulog leša koji visi sa drveta na omči. On joj priča, tražeći od nje da nađe njegovo srce. Zapis će biti dodat uskoro.

VEŠALA: Prvo, pazite da ne priđete previše logorskoj vatri. Takođe, ako Lara ode prema bunaru sa nadstrešnicom, aktiviraće pojavu demonske bebe (nisam sigurna šta je to stvorenje) iz bureta. Ona će je pratiti i napadati, nepotrebno otežavajući istraživanje ove oblasti. Da je ne bi aktivirali, ostanite na kamenim stepenicama ili prvom redu sivo-belih podnih ploča ispod stepenica. (Bezbedna mesta su osenčena narandžastom bojom na ovom snimku.) Ako ipak završite sa čudovištem za petama, samo budite u pokretu i tražite više tlo (kao što je opisano dole).

Odmah levo od tunela kroz koji je Lara skliznula (levo kada je Lara okrenuta ka otvoru), je zid sa kosim vrhom. Malo udaljen od ovog zida je visoki, četvrtasti stub. (Pogledajte snimak za detalje.) Postavite Laru između zida i stuba licem prema zidu. Skočite uvis i zgrabite vrh strmog zida. Popnite se i pre nego što Lara stigne da sklizne dole, pritisnite Skok da bi skočila unazad na stub. Tu gore ćete naći zlatnu ružu (tajnu #2, 20/36). Ovo je takođe povoljno mesto za razgledanje oblasti.

Siđite dole, okrenite se ka drvetu, pa krenite u plitku pećinu dalje desno (takođe se vidi u snimku za tajnu #2). (Upamtite, možete izbeći buđenje demonske bebe tako što ćete ostati na kamenim stepenicima i redu podnih ploča do njih.) Unutra ćete videti mali otvor pri dnu i daščice koje idu duž tavanice. Ostavite otvor za sada i skočite uvis da zgrabite daščice. Prebacite se do visokog otvora. Možete se pustiti kada začujete dramatičnu muziku i pojavi se jato slepih miševa. Utrčite u pećinu i popnite se na platformu levo dok se slepi miševi razilaze.

BUNAR/PODVODNI PROLAZI: Idite do ivice visokog otvora. Skočite iz mesta u bunar ispod. Plivajte niz tunel. Kada dođete do raskrsnice, idite desno. Nastavite do još jednog ukrštanja. Opet idite desno. Produžite niz neravan tunel. Na sledećoj raskrsnici, skrenite levo. (Prolaz koji vodi na gore je ćorsokak.) Nastavite dok tunel ne krene na gore i završi se u BARI OKO MLINA. (Mali otvor sa strane podvodnog šahta blizu vrha vodi u obližnju brvnaru. Međutim, nivo vode je suviše nizak da bi se mogli popeti.)

BARA PORED MLINA I BRVNARE: Kada izronite u bari, okrenite se ka zgradi sa drvenom stazom koja štrči i plivajte na levo. (Ako zaplivate desno, pojaviće se pacovi.) Popnite se na bilo koju ravnu kamenu platformu i skočite/dođite do drvene staze.

Postavite Laru na kraj staze tako da joj zgrada bude s leve strane (kao na ovom snimku). Skočite iz zaleta sa kraja staze na strmu platformu na dalekoj strani bare. Držite taster za Skok da bi skočili sa strmine na platformu pored kolibe. Puzite kroz rupu u temelju u kolibu. Pokupite veliki paketić sa poda i pretražite fioke da nađete PNEUMATIK (Rubber tube). Vratite se do BARE PORED MLINA ili kroz prolaz ili kroz vodom ispunjeni tunel.

Popnite se opet na drvenu stazu. Odatle skočite iz zaleta preko kosog drvenog zida koji deli baru. Još pacova se pojavljuje kada stignete do drugog dela bare. Izađite iz vode i trčite kroz vrata na vrhu drvenih stepenica. Ona vode kroz malu pećinu natrag do VEŠALA.

Idite do dalekog levog ugla. (Opet, ako ne želite da privučete demonsku bebu, držite se kamenih stepenika s leve strane.) U donjem uglu zida je još jedan mali otvor. Puzite kroz njega.

OTVORENA OBLAST SA ZVONIKOM: Pronađite magloviti otvor ispod i levo od zabarikadirane zgrade. Uđite u ovu šupljinu i pokupite polomljene VILE (Pitchfork). (Ovaj snimak pokazuje gde su.) Popnite se na platformu kod otvora zagrađenih daskama. Iskombinujte vile i gumicu da napravite KATAPULT (više liči na praćku). Upotrebite ga pored zagrađenih otvora.

SCENA: Lara sastavlja praćku i koristi je da pogodi blok koji drži lanac pričvršćen za zvona. Zvona počinju da zvone, pa se ruše na zemlju. Lara skače u stranu da izbegne ruševine.

Uđite u sobu sa zvonom i pokupite gvozdeno KLATNO (Clapper). Idite dole kroz rupu iza zvona. Pratite tunel da izađete na STAZU SA OTVORENIM GROBNICAMA.

Uđite u prvu grobnicu, odmah iza ulaza u tunel, i podignite DRVENU BAKLJU (Wooden torch) sa poda. Pratite stazu uz brdo. Prva grobnica desno je prazna. Sledeća grobnica, levo, sadrži mali paketić. Moraćete da ispustite baklju (upotrebite taster za izvlačenje/sklanjanje oružja) da bi pokupili paketić. Na zaboravite da posle opet podignete baklju. Nastavite stazom. Ostale grobnice su prazne.

(NAPOMENA: Ako hoćete, možete ući u grobnicu koja ima zapaljenu baklju i upaliti drvenu baklju tamo. Stanite blizu i pritisnite Akciju. Možete to uraditi i kasnije, ali ako vam je igra mračna, možda ćete hteti dodatno osvetljenje.)

Na vrhu brda su zatvorena vrata i niša u kamenom zidu pored. Vratićete se ovde kasnije.

Pronađite duboku rupu pored grobnice na vrhu staze. Bacite baklju dole u rupu. Onda se spustite u nju merdevinama. (Dole ili pokupite baklju ili zapamtite gde ste je ostavili.)

PODZEMNI TUNELI: Idite niz hodnik do raskrsnice. Napred su neke braonkaste lomljive ploče iznad jame s šiljcima. Ili brzo pretrčite preko ili idite okolo uz rampu desno. Na drugoj strani jame s šiljcima je upaljena baklja. Opet, možete zapaliti vašu baklju ovde ako želite (Akcija), ili ako nije suviše mračno za vas, bacite baklju ovde. Idite niz rampudesno od upaljene baklje. Izleće jato slepih miševa. Nastavite do mesta gde se prolaz širi u jamu s šiljcima. Hodajte kroz šiljke da se Lara ne bi povredila. Bacite baklju ako je imate. Onda upuzite u mali otvor da pronađete veliki paketić i zlatnu ružu (tajnu #3, 21/36). Ispuzite napolje, hodajte kroz šiljke, pa se vratite uz rampu do zapaljene baklje.

Ako to još niste uradili, zapalite drvenu baklju koristeći baklju na zidu (Akcija). Pratite prolaz natrag prema jami s šiljcima. Idite desno i uz rampu do SOBE S KORENOM. Stanite direktno ispod lopte u centru korena i pritisnite Akciju da bi bakljom spalili korenje. SRCE (Heart) obešenog čoveka pada na pod. Odmaknite se od sredine sobe da bacite baklju (inače će pasti pored srca). Onda pokupite srce.

SCENA: Obližnja vrata se otvaraju i Lara ulazi da bi našla oca Patrika kako izvodi obred isterivanja (egzorcizam) iznad ivice duboke jame. Dodaću zapis dijaloga uskoro. Važna informacija je to što je sveštenik rekao Lari da se nađe s njim na drugoj strani mosta, i da koristi gvožđe da bi oterala bilo kakva zla stvorenja na koja bi mogla naleteti.

Pazite da ne upadnete u duboku jamu. Krenite putem kojim je otac Patrik otišao, uzimajući mali paketić sa poda blizu tunela. Ovaj tunel vodi natrag do VEŠALA. Brže je izaći kroz tunele putem kojim ste došli. Vratite se u SOBU S KORENOM. Onda izađite kroz druga vrata. Pratite hodnik natrag do jame s šiljcima. Obiđite jamu tako što ćete ići uz rampu levo pa dole s druge strane. Nastavite do merdevina. (Ovde morate baciti baklju pošto se Lara ne može peti s njom.) Popnite se uz merdevine do STAZE SA OTVORENIM GROBNICAMA.

(NAPOMENA: Ako ipak izađete iz SOBE S KORENOM klizeći niz tunel, pređite oblast VEŠALA do dalekog levog ugla. Idite kroz niski prolaz do ZVONIKA. Popnite se do zvona, spustite se u rupu iza njih, pa pratiteprolaz do STAZE SA OTVORENIM GROBNICAMA.)

Na kraju staze, postavite srce u nišu (malo udubljenje) desno od vrata.

SCENA: Jeziv smeh odjekuje kroz oblast dok se vrata otvaraju. Demonske bebe izlaze iz grobnica i dolaze stazom prema Lari.

Idite kroz vrata koja ste upravo otvorili. Zavisno od toga da li ste ili niste pokupili klatno (Clapper) u ZVONIKU, videćete jednu od dve moguće scene.

SCENA – ako Lara nema klatno: Lara pokušava da pomeri kamen koji blokira izlaz, ali je demonske bebe nadjačavaju. One nestaju (možda rasterane metalnom kopčom njenog kaiša?) ali ona opet završava napolju. (Ova scena se ponavlja svaki put kada uđete u sobu dok ne nabavite gvozdeno klatno.)

Da bi dobili klatno, trčite niz brdo (skačući preko demonskih beba) do otvora na dnu. Puzite kroz otvor do ZVONIKA. Klatno je na podu iza zvona. Vratite se do izlaza sa klatnom.

SCENA – ako Lara ima klatno: Lara ulazi u sobu i pokušava da pomeri kamen koji blokira izlaz. Demonske bebe ulaze u sobu i ona koristi gvozdeno klatno da ih rastera. Onda ga baca na pod blizu ulaza. Sada može da pomeri kamen i otvori izlaz.

Idite kroz tunel koji ste upravo otvorili. Pratite tunel penjući se uz nekoliko platformi da stignete do DRVENOG MOSTA. Posle susreta sa još jednim jatom slepih miševa na mostu, pokupite veliki paketić i nastavite preko. Popnite se uz još par platformi. Onda idite uz rampu da završite nivo.