Nivo 26: CITADEL GATE (Kapija tvrđave) - prvi put
Tajne: 1

(Napomena: Za pregled svih Kairo nivoa pogledajte ovaj DIJAGRAM.)

ULIČICA SA RANJENIM VOJNIKOM: Ne paničite ako se kamera pomeri u čudan ugao i ne budete mogli da gledate. Skočite dole u uličicu; bezbedno je. Priđite ranjenom vojniku na niskoj platformi. (Dijalog iz scene koja sledi je ovde.) Pokupite metke za revolver na zemlji blizu vojnika. Pratite ulicu dalje od vojnika.

ZMAJ KOJI ČUVA TVRĐAVU: Levo od zmaja (kada stojite licem prema njemu) je sigurno mesto iza niskog zida blizu nekakvih stubova. Otrčite tamo i pokupite granate i mali paketić. Ne trudite se da pucate u zmaja; to je samo uzaludno trošenje municije. Sačekajte da izbaci niz vatrenih lopti, pa čim završi sprintujte pored njega niz ulicu. Odmah iza zmaja je oblast gde ćete sresti roj skakavaca svaki put kada budete prolazili. Tu ima par korisnih stvari koji možete pokupiti, ali to nije zvanična tajna, pa lično mislim da nije vredno truda. Ako ih baš hoćete, pronađite uzani otvor na desno zidu odmah iza oblasti sa zmajem. Upuzite unutra (dok vas celo vreme ujedaju skakavci) i pokupite signalne rakete i veliki paketić. Nekoliko slepih miševa se pridružuju skakavcima dok budete izlazili kroz drugi uzani otvor na suprotnom kraju male sobe. Spustite se na zemlju i trčite još jednom pored zmaja. Nastavite da trčite niz ulicu dok roj skakavaca ne nestane (oko mesta gde prolazite ispod konopca sa vešom koji se suši). Ako produžite niz ulicu, doći ćete do duboke jame. Ne možete je preći pešice, pa nema potrebe da idete tamo sada. Vratite se ulicom prema zmaju (na sever) dok ne dođete do otvora na levoj strani.

ULIČICA SA KROKODILIMA: Popnite se preko niskog zida u uličicu. Nastavite sa sačmarom u rukama, spremni za krokodila koji izlazi iz niskog otvora na kraju uličice. Ponovite proces za drugog krokodila. Onda upuzite u njihovo leglo po otrovne strele i metke za revolver. Ispuzite napolje. (Napomena: Možete se takođe popeti na jednu od platformi i upucati krokodile pištoljima.)

PROSTOR SA DVA KOVČEGA, PREKIDAČIMA I ZVONIMA: Popnite se kroz razvalinu u zidu levo (kada je Lara leđima okrenuta krokodilskom leglu). Ispod je par kovčega sa simbolima na vrhu. Tu su i četiri prekidača, jedan na platformi levo iznad kovčega i tri u prizemlju. Visoko na severnom zidu su ploče sa rešenjima za simbole. Ploča desno je delimično zaklonjena drvenom kutijom. Ako hoćete, možete upotrebiti svoj samostrel (sa laserskim nišanom i eksplozivnim strelama) da raznesete kutiju da bi mogli da pročitate natpis. (Ili prosto pogledajte ovaj snimak.) Obratite pažnju da simboli na pločama pokazuju koji simboli na kovčezima odgovaraju brojevima iznad prekidača. Skočite dole blizu kovčega. Ova zagonetka nije tako teška kao što na prvi pogled deluje. Kovčeg ispod visećeg konopca ima simbole koji odgovaraju 1 i 3 (I i III). Drugi kovčeg ima simbole koji odgovaraju 1, 2 i 4 (I, II i IIII). I, u suštini, povlačenje ovih kombinacija poluga pomera svaki kovčeg u stranu, otkrivajući otvor ispod. Međutim, kovčezi i prekidači se ne resetuju, pa sve što treba da uradite je da povučete sve prekidače da pomerite oba kovčega. Nije baš neki izazov. Idite kroz rupu ispod kovčega koji je bliži konopcu. Upotrebite pajser kao ručku za polugu, otvarajući vrata u drugoj rupi. Popnite se gore i idite u drugu rupu i kroz vrata koja ste upravo otvorili. Upotrebite prekidač tamo da otvorite vrata gore blizu kovčega. Roj skakavaca se pojavljuje i prati vas nazad na površinu. Idite kroz vrata blizu kovčega, ubijajući par slepih miševa koji lete okolo. Onda nastavite uz rampu. U hodniku ima još skakavaca i još 2 slepa miša uleću kada stigete do otvora iznad kovčega. Sledeći deo posla je priličan izazov, pa bi verovatno trebalo da prvo snimite poziciju. Skočite iz zaleta da zgrabite viseći konopac. Skliznite do dna i okrenite se prema zvonu desno od otvora kroz koji ste upravo došli. Namestite se za ljuljanje prema drvenoj kutiji. Pazite da Lara bude što višlje pre nego što skočite s konopca. Pritisnite Akciju dok padate da se dočekate u otvor sa zvonom. Spustite se i visite s platforme. Pustite se i uhvatite otvor ispod. Upuzite unutra po tajnu #1 (58/70), veliki paketić i eksplozivne strele. Ispuzite napolje i spustite se na zemlju. (Napomena: Pogledajte ovaj niz snimaka ako vam treba pomoć oko ovog dela.)

PREKO PLATFORMI IZNAD ULICE: Vratite se uz rampu do visoke platforme. Opet, skočite iz zaleta da zgrabite konopac. Skliznite do dna i ovoga puta se zaljuljajte pravo napred, skačući da se dočekate na malu četvrtastu platformu na sledećoj zgradi. Okrenite se levo i skočite iz zaleta na prugastu ceradu (platneni krov). Skočite još jednom iz zaleta (ili iz mesta sa hvatanjem) do sledeće platforme. Okrenite se i ubijte džinovsku bubu koja doleće od pozadi. Skočite iz zaleta preko ulice na još jednu prugastu ceradu u uglu levo. Okrenite se desno i skočite iz mesta da zgrabite merdevine na suprotnoj strani ulice. Penjite se oko ugla na levo. Lara neće nastaviti da se penje duž vodoravne pukotine. Zato se spustite na platformu ispod, okrenite se i skočite iz mesta da uhvatite platformu na drugoj strani ulice. Popnite se i ubijte još jednu džinovsku bubu. Skočite ukoso iz zaleta preko procepa da uhvatite pukotinu. (Ili, možete skočiti uvis da uhvatite držače iznad glave, preći preko do kraja, pustiti se i brzo uhvatiti pukotinu.) Pomerajte se na levo, upuzite u otvor i uzmite mali paketić. Ispuzite i spustite se na platformu ispod. Okrenite se i skočite iz zaleta na prugastu ceradu na drugoj strani ulice desno (jugoistočno). Odatle, skočite još jednom iz zaleta da uhvatite četvrtasti otvor napred (južno). Popnite se.

RASTURENI KAMION I DUBOKA JAMA: Pratite ovaj prolaz da dođete iznad duboke jame. Ubijte slepog miša koji doleće s desne strane. (Možda biste želeli da snimite poziciju pre teškog skoka koji sledi.) Treba da dospete na platformu kod prevrnutog kamiona na desnoj strani jame. Postavite Laru tako da joj desno rame bude uz desnu stranu otvora. Napravite korak u stranu na levo, pa se okrenite oko 45 stepeni na desno. Odskočite, pa se zaletite i skočite da se dočekate blizu kamiona. (Napomena: Pritiskanje tastera za desno dok ste u vazduhu može pomoći, ali ne pritiskajte Akciju, što skraćuje skok. Ako imate problema ovde, pogledajte ove snimke.) Odmah izvucite neko oružje ili oružja da sredite 2 džinovske bube. Pazite da ne odskočite nazad u jamu, i ne idite desno od kamiona, ili će se Lara zapaliti. Idite oko leve strane kamiona i oprezno uzmite KANISTER SA AZOTNIM OKSIDOM (Nitrous Oxide Canister). (Napomena: Ne, Lara ne namerava da se naduva gasom za smejanje. Ovo je jedan od delova koji će vašem motociklu dati dodatno ubrzanje. Takođe vam treba DOVODNA CEV (Valve Pipe) iz nivoa TRENCHES. I, da, vaši profesori hemije su u pravu. N2O je simbol za azotni oksid; na kanisteru pogrešno piše.) Skočite iz zaleta preko jame prema razlupanom taksiju. Pratite ulicu nazad kroz oblast sa skakavcima i sprintujte oprezno pored zmaja prema mestu gde ste počeli nivo. Popnite se preko platforme pored sirotog Narednika Azizusa.

Scena: Kada se vratite kod Narednika Azizusa nakon što ste pričali sa njim prvi put ali pre nego što nabavite šifre i detonator za mine, on će reći Lari da je njenom motociklu potrebna prepravka da bi prešao neke veće prepreke. Azotni oksid povezan sa karburatorom, on objašnjava, bi trebalo da mu da ekstra snagu. Onda je požuruje da ode i nađe šifre.

Popnite se nazad u prolaz u levom uglu da se vratite u nivo CHAMBERS OF TULUN.

TULUNOVE ODAJE - OBLAST IZA (SEVERNO I ZAPADNO OD) ODAJA: Pratite prolaz do otvora. Siđite merdevinama do zemlje. Okrenite se levo i pratite kratki prolaz do podignutog otvora. Skočite uvis da uhvatite ivicu, popnite se i skliznite niz drugu stranu na ulicu. Trčite levo (na sever), pored Minotaura i oko ugla na desno. Nastavite do mesta gde se put spušta kod zadnjih vrata Odaja. Sedite na motocikl i pratite put na sever i uz brdo da uđete u nivo TRENCHES.

CITADEL GATE - drugi put

Ponovo ulazite u ovaj nivo nakon što ste detonirali minsko polje u Rovovima (TRENCHES). Upotrebite nitro (Sprint) za ekstra snagu da preskočite duboku jamu i probijete barikade. Treba vam dug zalet čak i sa nitro dodatkom, pa krenite kod dna brda blizu mesta gde ste počeli nivo. Kada pređete jamu, skrenite desno i pojurite uz ivicu da ne skliznete u jamu. Skrenite levo ispod platforme sa taksijem i pregazite 2 krokodila.

[Pogledajte napomenu o BAGU.]

Pratite ulicu pred oblasti sa skakavcima i jurnite pored zmaja. Vozite skroz do platforme na kojoj Narednik Azizus leži. (Napomena: Morate mu prići na motociklu da aktivirate scenu.)

Scena - za zapis pogledajte ovde.