Nivo 10: STARI MLIN (Old Mill)
Tajne: 3

Potrudite se da pronađete sve tajne da bi na kraju igre mogli da uživate u 'Special Features'!

STAZA IZMEĐU PROVALIJE I MLINA: Ako Lara pređe tamni smeđi kvadrat na stazi, aktiviraće scenu.

SCENA: Demonski jahač se pojavljuje na brdu. Pokušava da saseče Laru, pa silazi s konja, grabi je i baca natrag na drugi deo staze.

Znači još ne možete proći ovuda. Za sada, idite kroz tunel levo. Na prvoj T-raskrsnici, skrenite levo. Nastavite do sledeće raskrsnice. Primetite otvor desno koji vodi napolje. Levi prolaz vodi do ćorsokaka u kome možete naći mali paketić i baklju koja gori. Idite uz tunel napolje.

SCENA: Kamera pokazuje duboku provaliju sa konopcem koji visi iznad i demonskim bebama koje skakuću na platformi. Primetite tamni predmet na platformi pored ulaza u tunel. To je drvena baklja.

PROVALIJA SA VISEĆIM KONOPCEM: Čim primete Laru, demonske bebe počinju da je gađaju kamenjem. Hodajte do ivice provalije i postavite Laru tako da bude u liniji sa konopcem, licem okrenuta ka njemu. (Koristite taster za Gledanje da bi proverili.) Skočite iz mesta da zgrabite konopac. Skliznite na dno i okrenite Laru tako da gleda na platformu s bakljom (iznad i levo od ulaza u tunel, što je prikazano na ovom snimku). Koristite taster za Sprint da se ljuljate u tom pravcu. Onda skočite s konopca na platformu. Podignite BAKLJU (Torch).

(NAPOMENA: Pogledajte savete za ljuljanje na konopcu na dnu stranice ako su vam potrebni. I ne zaboravite, ako igrate na kompjuteru možete iskoristiti paketić za prvu pomoć tasterima 9 i 0 čak i dok visite na konopcu.)

Čim uzmete baklju, skliznite s platforme i trčite u tunel. Pratite prolaz napred, pa desno, pa levo na raskršću do baklje koja gori. Upalite ovde vašu baklju (Akcija) i vratite se napolje. Idite do ivice provalije i bacite upaljenu baklju dole prema demonskim bebama da im skrenete pažnju. Sada možete istraživati na miru.

Vratite se konopcu. Skočite iz mesta s ivice provalije da zgrabite konopac. Spustite se do dna i okrenite Laru ka desnom uglu platforme s metalnom ogradom. Ljuljajte se najviše što možete. Verovatno ćete morati da upotrebite taster za sprint dva puta, pa i više ako izgubite momentum između zamaha. Onda skočite da se dočekate na platformi. (Ovo je prikazano u ovom nizu snimaka.) Opet, pogledajte savete o ljuljanju na konopcu dole ako su vam potrebni.) Kada Lara dospe na platformu, otkinite tamniju metalnu šipku iz ograde (Akcija) da bi je koristili kao PAJSER (Crowbar).

Spustite se s leve strane platforme na platformu u obliku L u uglu ispod. Idite do desnog kraja i skočite dole kod demončića. Upuzite u mali tunel ispod ugaone platforme. Pratite ga do zlatne ruže (tajne #1, 25/36). Uzmite je i ispuzite napolje.

Kretanje po platformi sa pomahnitalim demonskim bebama je malo teže zbog neravne površine i nemogućnosti upotrebe tastera za Gledanje. Držite taster za Hodanje i Lara neće skliznuti s nje. Hodajte do ivice najbliže platformi ispod ulaza u tunel (kao na ovom snimku). Skočite preko. Onda se popnite na platformu.

Sada idemo još jednom da se ljuljamo na konopcu. Sledećih nekoliko oblasti možete istražiti na razne načine. Čitajte dalje ako niste sigurni koje da isprobate.

Opet, skočite da zgrabite konopac. Spustite se na dno i ovoga puta okrenite Laru prema levom kraju vodoravne pukotine koja se proteže zidom iznad platforme s demončićima. Primetite stene boje peska koje štrče iznad pukotine. Vidite kako formiraju procep u obliku V tačno iznad niskog otvora na levom kraju pukotine. Koristite taster za Gledanje da bi se namestili tako da se Lara zaljulja prema vrhu V. Ljuljajte se najviše što možete. Onda skočite i pritisnite Akciju da zgrabite pukotinu. Popnite se u otvor. (Pogledajte snimak da bi se snašli. Opet, pogledajte savete o ljuljanju na konopcu dole ako treba.)

MALA SOBA SA KREDOM: Puzite napred do male sobe. Pokupite veliki paketić i upotrebite pajser da iščeprkate parče KREDE (Chalk) iz velikog komada krede u zidu. Ispuzite napolje. Okrenite se i puzite unatraške da visite da visite s pukotine. Sada odlučite da li vam je stalo da pokupite baš sve predmete ili ne.

Ako vam ne treba dodatni veliki paketić, možete preskočiti daleku stranu provalije. Spustite se na platformu sa demončićima. Skočite preko do platforme ispod ulaza u tunel. Popnite se na platformu i vratite se kroz tunel do STAZE. [Nastavite s opisom dole kod dela pod naslovom STAZA IZMEĐU PROVALIJE I MLINA (PONOVO).]

Da bi u potpunosti istražili nivo, krenite ovim putem: pomerajte se desno duž pukotine do višeg mesta gde se Lara može popeti. (Ovde se ne može prebaciti oko ugla.) Puzite oko ugla do kraja pukotine. Spustite se u sivo-beli kameni prolaz. Pratite ga okolo na desno i pokupite veliki paketić. Nastavite napred do niske oblasti sa grupom sivo-belih KAMENIH STUBOVA SA KOSIM VRHOVIMA.

Izlazak odavde zahteva vešto skakanje. (Ovaj niz snimaka može pomoći.) Postoje dva stuba dovoljno niska da ih Lara može dohvatiti. Idite na onaj viši. On je desno od Lare kada gleda u prolaz u kome je bio paketić. Stanite okrenuti ka stubu na desnoj strani gde je tlo malo više. Skočite da uhvatite ivicu. Pomerajte se do leve ivice stuba. Onda pritisnite desnu strelicu da se samo malo pomerite na desno. To će osigurati da se Lara dobro postavila za sledeći skok.

Popnite se na kosinu. Pritisnite i držite Skok pre nego što Lara stigne da sklizne. Ako budete držali Skok, Lara će skočiti unazad s prvog stuba, doskočiti na kosi vrh drugog stuba (iza nje) pa skočiti napred prema trećem stubu. Pritisnite Akciju dok je Lara u vazduhu da bi zgrabila ivicu trećeg stuba.

Sada bi ona trebalo da visi sa desne strane trećeg stuba. Popnite se, pustite da Lara malo klizi, pa pritisnite i držite opet Skok. Ona će skočiti sa trećeg stuba na četvrti, pa sa četvrtog prema pukotini desno. Pritisnite Akciju dok je Lara u vazduhu tako da uhvati ivicu otvora. Upuzite unutra. Uh!

Puzite duž platforme oko ugla dok plafon ne bude suviše nizak da bi mogli dalje. Skočite dole na platformu s demonskim bebama. Skočite natrag preko provalije na platformu ispod ulaza u tunel. Popnite se na platformu i vratite se kroz tunel do STAZE. [Nastavite s opisom dole kod dela pod naslovom STAZA IZMEĐU PROVALIJE I MLINA (PONOVO).]

DRUGI NAČIN DA SE PREĐE OBLAST S KONOPCEM: Ako vam se više sviđa, posle uzimanja PAJSERA, možete upotrebiti konopac da se odljuljate preko do KAMENIH STUBOVA SA KOSIM VRHOVIMA. Ciljajte na procep između stubova (kao na ovom snimku). Lara će izgubiti malo energije kada padne. Idite okolo iza stubova da uzmete veliki paketić. Onda izvedite ono skakanje po stubovima, kao što je opisano iznad, da dođete do pukotine iznad platforme s demončićima. Puzite duž platforme oko ugla dok plafon ne bude suviše nizak da bi mogli dalje. Okrenite se i visite s ivice, ali je ne puštajte. Umesto toga pomerajte se na levo i popnite se u otvor. Puzite do MALE SOBE S KREDOM. Uzmite paketić i KREDU. Onda ispuzite napolje. Skočite preko provalije na platformu ispod ulaza u tunel. Popnite se do tunela, i vratite se njime do STAZE.

STAZA IZMEĐU PROVALIJE I MLINA (PONOVO): Stanite na tamni braon kvadrat u sredini staze i upotrebite kredu da bi crtali.

SCENA: Lara crta nekakve simbole na ploči. Demonski konjanik dolazi iz šume i niz stazu, ali simboli ga izgleda zaustavljaju. On opet pokušava da iseče Laru mačem, ali otac Patrik je spašava u poslednjem trenutku. Demonski vitez grabi sveštenika i udara ga po glavi drškom mača, prebacuje ga preko konjskih leđa i odlazi.

Ako se sada okrenete i odete natrag prema početku staze, srešćete jato slepih miševa. Ali nema potrebe za tim. Samo nastavite kroz rupu i niz tunel. Kada uđete u sledeću oblast, videćete još jednu scenu.

SCENA: Demonski vitez izleće iz ambara na konju, još uvek noseći sveštenika. Vitez kaže da je bio zarobljen ovde 700 godina i da mu Lara mora pomoći da se oslobodi inače će ubiti oca Patrika. Iz onoga što on kaže, Lara zaključuje da će morati da zaustavi vodu koja teče potocima koji okružuju mlin. (Otac Patrik potvrđuje da demoni ne mogu preći tekuću vodu.) Dodaću zapis dijaloga kasnije.

AMBAR I MALA VODENICA: Vrata ambara se ne otvaraju, a potoci oko ambara teku suviše brzo da bi mogli prići bočnim tunelima. Za sada, idite iza ambara i male vodenice sa šiljatim krovom. Pređite crvenkasti potok koji teče iza male vodenice (desno je vodenično kolo) i pratite prolaz od sivo-belog kamena do sledeće oblasti.

VETRENJAČA: Pre nego što krenete ka mlinu, razgledajte okolinu. U levom zidu su dva otvora. Prvi je prilično veliki i u njemu je bazen s vodom. Drugi, desno od prvog iza nekih stena, je niski prolaz. Unutra je tajna #2. Međutim, ona je u plamenu, i ne možete je uzeti a da ne izgubite mnogo energije. Zato ostavite to za sada; vratićete se kasnije, kada se vatra ugasi.

Skočite u baru koja okružuje VETRENJAČU. Upamtite dizalicu sa kavezom koji visi u vodi. Na desnoj strani postoje dva podvodna tunela. Jedan vodi natrag do AMBARA, ali je na pola puta blokiran daskama. Drugi vodi u VETRENJAČU, ali je blokiran drvenim vratima.

Pod vodom iza VETRENJAČE je JAZBINA VODENE VEŠTICE. Tunel koji vodi dole do nje s desne strane je neprolazan zbog jake struje. Vi želite da joj priđete iz zadnjeg levog ugla. Potražite pravougaoni otvor sa zlatnim sjajem u dnu bare. Plivajte kroz ovaj otvor i pratite zlatnu svetlost do vešticine gomile blaga. Priđite blagu i primetite tamni predmet na vrhu gomile.

SCENA: Veštica napada Laru. Bore se i Lara uspeva da pobegne. Ova scena se ponavlja sve dok ne uspete da zgrabite srebrni novčić.

Izronite po vazduh. Posle scene naći ćete se na desnoj strani mlina, pa plivajte natrag do ugla iznad drugog ulaza u jazbinu (ili skroz oko vetrenjače ili kroz prolaz iznad vešticine jazbine).

Moraćete prići oprezno ovoga puta da bi nadmudrili vešticu. Plivajte opet dole prema gomili blaga, ali sačekajte pored stena van jazbine dok veštica ne otpliva prema tunelu desno (kao na ovom snimku). Sada požurite do blaga i pokupite SREBRNI NOVČIĆ (Silver coin). Veštici se to neće dopasti, pa brzo bežite. Ako krenete napred i gore prema malom, četvrtastom otvoru, struja će povući Laru iz jazbine. Plivajte okolo do prednjeg dela VETRENJAČE i pravo do kaveza koji visi sa dizalice. Upotrebite ovde srebrni novčić.

SCENA: Lara otvara kavez i stavlja novčić unutra. Vodena veštica ulazi po svoje blago a Lara zatvara vrata kaveza, zarobivši vešticu unutra. Grupa demonskih beba podiže kavez na površinu i proždire vešticu.

Izronite po vazduh. Onda plivajte natrag do JAZBINE VODENE VEŠTICE. Potražite desno od gomile blaga podvodni tunel, koji vodi u VETRENJAČU. Pratite tunel do površine. Popnite se iz vode i idite kroz hodnik u glavnu sobu.

SOBA SA ZUPČANICIMA UNUTAR MLINA: Idite uz rampe levo do odmorišta kod zupčanika. Ovaj sledeći deo posla uključuje trku s vremenom, pa bi bilo dobro da snimite poziciju. Moraćete da upotrebite točak da otvorite vrata na sledećem odmorištu, a onda da stignete do njih pre nego što se zatvore. Međutim, teško je videti vrata od točka. (Upotrebite ovaj snimak ako vam treba da se orijentišete.)

Postavite Laru uz točak. Pritiskajte Akciju da okrenete točak četiri puta. (Više od četiri neće pomoći.) Skočite na levo. Onda trčite uz platformu, skačući na ivici i pritiskajući Akciju da zgrabite crveno-belu šipku koja štrči iz zida nad vodom. Kada Lara zgrabi šipku ljuljaće se kao gimnastičarka dokle god držite Akciju. Kada pustite taster, pustite će šipku i doskočiti na platformu preko puta. Pošto žurite, držite Akciju samo koliko je potrebno da zgrabite šipku i onda je pustite. Kada dospete na sledeću platformu, okrenite se oko 120 stepeni na desno i skočite na platformu pored vrata. Trčite do vrata i puzite ispod pre nego što se zatvore.

Vaša nagrada za toliki trud je jato slepih miševa. Pazite da uspaničeni ne skliznete niz tunel inače ćete morati sve iz početka. Stanite na ivicu kosine i skočite uvis da zgrabite platformu iznad. Popnite se i okrenite se. Skočite iz mesta sa ivice da zgrabite visoki prekidač.

SCENA: Drvena vrata u podvodnom prolazu koji vodi do bare se otvaraju. Tok vode u obližnjim potocima malo usporava.

Skliznite niz tunel, skočite u vodu i plivajte kroz tunel do bare oko VETRENJAČE. Popnite se iz vode kod prednjeg desnog ugla (prednji desni ako je Lara leđima okrenuta ka mlinu). Sada možete slobodno pokupiti tajnu, pa idite do desnog otvora u zidu i puzite kroz prolaz. Pokupite veliki paketić i zlatnu ružu (tajnu #2, 26/36) unutra, pa se ili vratite putem kojim ste došli ili izađite preko dva bazena na drugom kraju. Pređite otvorenu oblast i vratite se sivo-belim kamenim prolazom do AMBARA.

NATRAG KOD AMBARA: Pre spašavanja sveštenika, možete naći tajnu. Idite do crvenkastog potoka na levoj strani AMBARA (prikazan na ovom snimku). Plivajte niz ovaj potok. Proći ćete pored ulaza s leve strane. Plivajte kroz podvodni tunel. Tunel ide nadole, pa na gore. Posle uspinjanja, potražite mali otvor levo. Plivajte do malene sobe sa zlatnom ružom (tajnom #3, 27/36). Plvajte natrag putem kojim ste došli. Čim izronite, potražite onaj plavo osvetljeni ulaz desno. Popnite se iz vode ovde.

Pratite prolaz do otvora u brzu iznad AMBARA. (Sledeći niz skokova je prikazan na ovom snimku.) Skočite iz zaleta na sivo-beli blok levo. Odatle skočite ponovo iz zaleta na ravni, beli kvadrat na krovu ambara. Hodajte do prednjeg levog ugla ovog ravnog mesta i skočite iz mesta na istureni deo krova iznad vrata ambara. Hodajte do prednjeg levog ugla ove ravne površine i pažljivo se namestite za skok iz zaleta na ugao ravnog dela krova male vodenice. Ne pritiskajte Akciju tokom ovog skoka inače Lara neće uspeti.

Kada dospete na kroz vodenice, gubite kontrolu nad tasterom za Gledanje. Zato držite taster za Hodanje dok šetate okolo. Puzite unatraške u mali otvor ispod šiljatog krova. Ovo mesto je malo bagovito; možda ćete morati pokušavati nekoliko puta dok ne uspete. Pomaže ako stojite na desnoj strani otvora (kada ste okrenuti ka njemu), pa se okrenete, čučnete, i puzite unatraške, držeći Akciju sve vreme. (Ovaj snimak pokazuje poziciju koja je kod mene upalila. Ako vama nikako ne ide, slobodno skinite moju snimljenu poziciju.)

Kada uđete u malu vodenicu, pronađite zupčanik na zidu i okrenite ga (Akcija).

SCENA: Vodenični točak se zaustavlja. Demonski vitez izleće iz ambara, srećan što je konačno slobodan. Na žalost, nije baš naročito zahvalan i uskoro se okreće protiv svog spasioca. Otac Patrik kaže Lari da nađe spisak imena u Bestijariju i čita ih naglas. Ona počinje ali vitez pokušava da je spreči. Sveštenik napada demona, ometajući ga dovoljno dugo da bi Lara izgovorila odgovarajuće ime. Ovo, prema rečima oca Patrika, joj daje moć nad demonom. Ona da tera nazad u pakao ili tako nešto, i dobro opet trijumfuje nad zlom.

FMV: Lara i otac Patrik napuštaju ostrvo čamcem. Lara se slaže da je naučila važnu lekciju tokom ove avanture. (Primetila sam da ne kaže koja je to lekcija.) Onda opet vidimo stare prijatelje u radnoj sobi, pa zatim Vernera Von Kroja koji još traga za Larom u pustinji. Konačno se opet vraćamo na stare prijatelje, koji posećuju Larinu sobu s trofejima. To nas uvodi u sledeću epizodu, koja uključuje artifakt zvani Iris.

Dodaću više detalja, uključujući i zapise dijaloga za FMV i scene, kada završim opis.

SAVETI ZA LJULJANJE NA KONOPCU: Kada Lara zgrabi konopac, sačekajte da ga obgrli nogama. Koristite strelicu dole da se spustite do kraja konopca da bi dobili najveći mogući zamah. Koristite strelice levo/desno da okrećete Laru tako da bude okrenuta tačno ka mestu na koje želi da doskoči. Ovo možete izvesti pritiskajući taster za Gledanje i/ili ljuljajući se malo bez puštanja konopca, pa onda podešavajući Larin ugao strelicama levo/desno. Pritisnite taster za Sprint jednom (nemojte ga držati) da konopac počne da se ljulja. Onda, kada Larine noge budu iza konopca, sačekajte povratni zamah (kada bude izgledala najbliža). Kada počne da se ljulja napred, pritisnite Sprint još jednom da bi išla još više. Na najvišoj tačci luka, pritisnite Skok i ona će skočiti s konopca i (uz malo sreće) doskočiti tamo gde ste vi hteli. Kao i kod običnog skakanja, ne pritiskajte Akciju ako Lara ne mora da hvata nešto. Tako će skočiti dalje. Ako nikako ne možete savladati ceo taj posao oko ljuljanja na konopcu, možete skinuti Stelinu snimljenu poziciju za ovaj nivo.