Nivo 7: TEMPLE OF KARNAK (Karnakov hram)
Tajni: 4

NAPOMENA: Ovaj nivo, zajedno sa sledeća dva - "Great Hypostyle Hall" i "Sacred Lake" - su kao jedan veliki nivo sastavljen od povezanih delova. Možete ići od jednog do drugog onoliko puta koliko vam je potrebno, ali dva puta kroz svaki nivo bi trebalo da bude dovoljno ako ih detaljno istražite.

DVORIŠTE SA OBELISKOM: Nivo počinje u otvorenoj oblasti sa stubovima. Okrenite se levo (na zapad) i popnite se preko razrušenog zida u dvorište sa obeliskom (veliki stub sa oštrim vrhom). Dve crne škorpije se pojavljuju - jedna na zemlji levo, druga iza obeliska. (Napomena: Za razliku od crvenih škorpija iz ranijih nivoa, ove su otrovne. Ako ujedu Laru, linija koja pokazuje njenu energiju će postati žuta, pokazujući da je otrovana. Njen (i vaš) vid će postati zamagljen i drhtav - zanimljiv efekat i vredan doživljavanja ako imate koji paket za prvu pomoć viška ili ste nedavno snimili poziciju. Lara će gubiti energiju od otrova dok ne upotrebite prvu pomoć.) Pokupite mali paket prve pomoći na stepeniku blizu obeliska. Sada razgledajte okolinu: levo (južno) su TROJE ZLATNIH VRATA. Napred (na zapad) je HODNIK SA STUBOVIMA. A desno (severno) je kameni zid sa otvorom, koji vodi u još jednu otvorenu oblast.

TROJE ZLATNIH VRATA: Uđite kroz srednja vrata. Popnite se na niski zid, pa gore na platformu desno. Skočite preko do sledeće platforme da dobijete mali paketić. Skočite nazad na srednju platformu, pa onda na sledeću (kraću) i pokupite Uzi municiju. Konačno, skočite na malu platformu po kutiju plavih čaura. Spustite se u sobu dole. Spustite se u jamu i puzite kroz mali otvor. Čim se Lara uspravi, izvucite pištolje i ubijte crnu škorpiju. Ovo je tajna #1 (26/70). Idite uz stepenice do sobe sa raznim ćupovima. U prvom su čaure za sačmaru. U sledećoj sobi su još 3 crne škorpije. Sredite ih, pa se popnite na platforme sa svetlo obojenim ćupovima i upucajte ih da dobijete predmete koji su u njima: veliki paket prve pomoći, plave čaure, Uzi municija i signalne rakete. Puzite nazad putem kojim ste došli i vratite se do dvorišta sa obeliskom. Okrenite se levo i potražite dva istrošena bloka, jedan niži, jedan viši, levo od ulaza u hodnik sa stubovima. Viši blok je iskošen na levoj strani, ravan na desnoj. Zato stanite kod zadnjeg levog ugla nižeg bloka (odmah ispod i desno od višeg bloka) i skočite iz mesta da doskočite na desnu stranu visokog bloka. Koraknite unazad prema desnom uglu i skočite iz mesta da uhvatite ivicu platforme napred. Popnite se i uzmite plave čaure. Spustite se. (Napomena: Ako vam ne ide, pogledajte ovaj snimak.)

HODNIK SA STUBOVIMA: Uđite u zgradu. Obratite pažnju na četvrtasta, siva vrata desno. Vratićete se tu na kraju nivoa. Nastavite uz rampu. Na vrhu stepeništa je bazen, ali Lara će pogledati gore i na desno - očigledan znak. Upotrebite blok da se popnete na platformu iznad. Okrenite se i skočite preko otvora u podu do staze u centru, pa do udaljene staze. Pokupite Uzi municiju i čaure za sačmaru u uglovima. Onda skočite natrag na centralnu stazu i upotrebite mehanizme u 2 niše (mala udubljenja) da otvorite udubljenja zagrađena kapijama. U levom udubljenju je mali paketić na podu i SAČMARA (ili čaure) na pijedestalu. U desnom udubljenju, na još jednom pijedestalu, je PRVA URNA (Canopic Jar)*. Spustite se i skočite u bazen. Plivajte na dole i uzmite signalne rakete sa dna. Izronite na površinu i udahnite, pa zaplivajte kroz otvor u bočnom zidu. Plivajte kroz prolaz dok ne dođete do četvrtastih vrata. Postavite Laru licem prema sivom kvadratu u centru vrata i pritisnite Akciju (Ctrl). Ona će ih onda otvoriti. Vratite se po vazduh. Sada opet zaplivajte kroz otvor, pa kroz vrata koja ste otvorili. Pratite prolaz i kod krivine na levo, potražite u plafonu mali četvrtasti otvor gde možete udahnuti. Popnite se na platformu po tajnu #2 (27/70), Uzi munciju i strele (pokupite svaki predmet posebno). Stanite licem ka vodi i uskočite. Plivajte dole i napred, kroz uzan vodoravan otvor. Nastavite da plivate napred do dužeg, četvrtastog prolaza sa plavičastim svetlom. Desno je ćorsokak sa kapijom, kroz koji možete videti drugu oblast. Levo je mali, trouglast otvor. Ako plivate blizu plafona, Lara može proći a da se ne zaglavi. Ovo je tajna #3 (28/70). Pokupite stvari - veliki paketić, Uzi municiju, plave čaure i otrovne strele - vraćajući se jednom ili dvaput do malog, četvrtastog otvora po vazduh ako treba. Plivajte niz prolaz (južno), kroz četvrtasta vrata, do dubokog bazena gde možete izroniti. Izađite iz vode i krenite nazad do dvorišta sa obeliskom.

ZGRADA SA CRVENIM ŠTRAFTAMA OKO KROVOVA: Skrenite levo i popnite se kroz otvor u zidu do još jedne otvorene oblasti sa dvospratnom zgradom. Možete se popeti na niži krov - više kao terasu - da dobijete neke stvari. Stojeći na kamenoj platformi gde ste došli kroz zid, okrenite se desno. Odmah iza strmog kamenog bloka je ravno mesto na pesku. Skočite iz zaleta da dospete tamo. Hodajte malo uzbrdo, okrenite se levo i skočite/popnite se preko kamenja do krova/terase. (Napomena: Ako imate teškoća ovde, pogledajte ovaj snimak. On prikazuje Laru u ispravnoj početnoj poziciji, sa stelicom koja pokazuje gde da skočite.) Mali paketić je na platformi desno (označen kao "smp" u snimku), plus čaure za sačmaru i Uzi municija dalje duž terase. Kada ih uzmete, spustite se i uđite u zgradu. Pazite na crnu škorpiju iza blokova. Uzmite signalne rakete na bloku u udaljenom levom uglu. Onda se spustite u rupu i pratite kratki prolaz unutra.

SOBA SA STEPENICAMA, JAMAMA I CEREMONIJALNOM POSUDOM: Ovde ćete naći široko stepenište, koje vodi do ceremonijalne posude, koju ste videli u poslednjoj sceni. Sa obe strane stepeništa je po jedna velika, četvorougaona jama. Na levom zidu, ispred mesta kuda ste ušli, potražite uzdignuti mali otvor između prva dva štaftasta stuba. Popnite se unutra i upuzite u prolaz po tajnu #4 (19/70), signalne rakete i 2 kompleta municije za Uzi. Vratite se u veliku sobu. Dole u jamu na levo, je crna škorpija. U jami na desno je druga škorpija, i jedan mali paketić. Kada uzmete prvu pomoć, izađite iz jame, stanite na najviši stepenik i skočite da uhvatite držače na tavanici. Pređite preko jame, spustite se na blok na drugoj strani i ubijte još jednu škorpiju. Pritisnite prekidač u sredini zida iznad stepenica da otvorite braon vrata na suprotnom zidu, puštajući unutra još jednu škorpiju. Iza braon vrata je niša. Aktivirajte mehanizam unutra da spustite ceremonijalnu posudu, otkrivajući otvor u podu. Spustite se kroz ovaj otvor u sobu ispod. Pokupite veliki paketić na bloku.

SOBA SA POSUDOM I STATUAMA KOJE DRŽE DUGAČKE TRUBE: Iz ove sobe vode dvoja vrata i mali otvor. Oboja vrata vode do sobe sa velikim bazenom sa statuom na udaljenom kraju. Struja vas sprečava da doplivate do statue. Idite kroz vrata desno da dođete do sobe s bazenom. Skočite u vodu i plivajte ispod platforme da nađete 2 kutije čaura za sačmaru. Plivajte do sredine sobe i pustite struju da vas odvuče natrag do posude, gde možete izaći iz vode. Sada idite do levih vrata. U ulazu je četvrtasto udubljenje. Postavite tu urnu (Canopic Jar). Popnite se u mali otvor na zidu blizu levih vrata, gde ste upravo postavili urnu. Nastavite kroz prolaz. Ima nekoliko krivina i mesta gde morate da se penjete kroz uzana mesta, ali ne možete pogrešiti. Usput, pokupite signalne rakete u udubljenju sa desne strane prolaza. Izaći ćete u peskovitoj sobi izvan sobe sa stepenicama, jamama i ceremonijalnom posudom. Možete naći ravna mesta na peskovitom brežuljku koja vam omogućavaju da iskočite iz ove oblasti i vratite se napolje. (Ili, ako vam to ne ide, idite kroz sobu sa stepenicama itd. i izađite kuda ste prvi put ušli.) Vratite se kroz otvor u zidu do dvorišta sa obeliskom. Skrenite desno i ponovo uđite u hodnik sa stubovima. U zgradi desno su siva vrata koja ste maločas otvorili. Uđite i skliznite u sobu ispod da završite nivo.

*URNA (canopic jar) - ovakve posude su upotrebljavane za čuvanje delova tela mumije - creva, jetre, želuca i pluća.