Nivo 10: THE DECK (Paluba)

Neprijatelja: 30 Predmeta: 24 (28) plus 3 ključa, Anđeo i 3 tajne

(Kod nađenih predmeta broj u zagradi pokazuje ukupan zbir uključujući ekstra predmete koji se dobijaju za pronalaženje sve tri tajne. Među ostalim predmetima dobićete bacač granata, sačmaru, Uzije, automatske pištolje i M-16 ako ih niste dobili ranije.)

NAPOMENA: Glavni deo ovog nivoa se dešava na palubama nasukanog broda Maria Doria. On ima četiri sprata. Da bi uputstva bila jasnija ja zovem najniži (i najveći) od njih GLAVNA PALUBA. Ovde započinjete nivo. Iznad toga je NIŽA SREDNJA PALUBA. (Nju zapravo čine dve polu-palube, jedna na svakoj strani, koje nisu povezane. Postoje pokretni sanduci na svakoj strani za penjanje ako vam zatrebaju.) Sledeća, viša, jeste VIŠA SREDNJA PALUBA (sa bazenom), a iznad toga, je GORNJA PALUBA.

GLAVNA PALUBA I BAZEN PORED: Idite desno i eliminišite 2 loša momka sa odvijačem i bacačem plamena. Pokupite mali paketić koji je jedan od njih nosio, pa idite okolo na drugu stranu palube da uzmete 2 para granata (ili jedan par i BACAČ GRANATA, ako ga još nemate) koji leže na zemlji. Vratite se odakle ste ušli, popnite se na jedan od prozora i zaronite u vodu ispod. U vodi su 2 barakude, pa ili ih sredite harpunima ili potražite ravno mesto levo da se popnete i upotrebite vaše pištolje.

Penjite se po stenama oko ivice vode da dobijete KLJUČ OD KRME. Uskočite u vodu, idite kroz podvodni tunel i pratite prolaz dok ne budete mogli izroniti. Grubijan sa odvijačem čeka, pa se pobrinite za njega. Krenite dole i na desno, eliminišući tipa s bacačem plamena u sledećem udubljenju iz daljine. Primetite poklopac tamo, ali za sada produžite oko trupa na levo. Ovde ćete naći neke pokretne sanduke. Gurnite onaj levo do drugih. Popnite se na vrh i gurnite gornji sanduk na vrh onog sasvim desno. Povucite opet levi sanduk pa idite okolo do druge strane i gurnite ga. Okrenite se prema preostalom sanduku i povucite ga jednom da otkrijete vrata KRME. Podignite signalne rakete sa poda i otključajte vrata.

KRMA: Uskočite u vodu, plivajte na dole i napred, pa oštro zaokrenite na desno. Videćete polugu na zidu. Povucite je da otvorite poklopac negde drugde. Vratite se do zarđale platforme gde ste malopre ubili tipa s bacačem plamena. Još jedan živi neprijatelj sa sačmarom vas čeka. Ubijte ga i uzmite njegove čaure za sačmaru pre nego što se spustite dole kroz otvor. (NAPOMENA: Ako ste prethodno otvorili poklopac, on će šetati u blizini otvora; u suprotnom, možda će još vrebati ispod. Takođe, ako nemate SAČMARU, dobićete je od njega umesto municije.)

Pratite prolaz do merdevina. (Iznad su vrata koja ste otvorili podvodnom polugom.) Popnite se gore i povucite prekidač da ispustite vodu iz oblasti krme. Vratite se tamo i pronađite pokretni sanduk. Izvucite ga da otkrijete otvor. Pratite ovaj prolaz pored propelera dok ne dođete do velikog podzemnog jezera.

(UPOZORENJE ZBOG BAGA: Nekim ljudima se ovde javlja problem u kome se povlačenjem prekidača pokazuje da se propeler pokreće a on se, zapravo, ne pokreće. Onda, kada siđu dole u isušenu krmu, ne mogu ići dalje. Ovo je izgleda bag i javlja se na izvesnim diskovima koji se prodaju u nekim delovima Azije. Za sada nisam pronašla ni jedan način da se zaobiđe ovaj problem osim korišćenja varanja da se preskoči ostatak nivoa ili nastavljanja upotrebom snimljene pozicije na tom mestu. Ako neko ima savete u vezi ovoga, neka mi javi. A, ako hoćete snimljenu poziciju, možete je skinuti odavde.)

PEĆINA SA JEZEROM: U sredini je GUMENI ČAMAC sa nekakvim sanducima koje čuvaju 2 ronioca. Možete ih ubiti harpunima ili plivajte pored njih i krenuti ka obali levo sa nekakvim drvenim sanducima. Popnite se iz vode tamo, ubijte tipa sa odvijačem, pa upucajte ronioce sa kopna.

Ne možete se popeti u čamac iz vode, pa čak i ako ste ubili ronioce u vodi, krenite ka obali sada. Uzmite 2 seta Uzi municije (ili UZIJE i jedan set municije) iz sanduka. Onda se popnite preko stena na drugoj strani obale dok ne dođete do kamenog mosta. Pogledajte dole u vodu na desno i videćete nešto sjajno među morskom travom. Zaronite da nađete TAJNU #1, Srebrnog zmaja. Postoji mali otvor u stenama ispod kamenog mosta kroz koji možete proplivati da se vratite na kopno. Čuvajte se barakude koja vreba u okolini.

Popnite se iz vode, uđite u pećinu i pratite prolaz. Tip sa sačmarom pokušava da vas zaustavi, pa ga ubijte i uzmite njegove čaure. Prođite pored otvora levo za sada. On vodi do GORNJE PALUBE. Nastavite pravo napred dok ne dođete od otvora u podu sa veliki paketićem pored. Dovedite zdravlje do 100% pa visite i pustite se kroz otvor na čamac ispod. Podignite KLJUČ OD KABINE i 2 gomile harpuna. Dve ajkule se pojavljuju i počinju da kruže u vodi ispod. Možete ih srediti pištoljima odavde ili učiniti to na teži način, harpunima. Treća ajkula će se pojaviti ako zaplivate ka kamenom mostu. Možete ubiti i nju, ili je izbeći tako što ćete se popeti preko stena. Vratite se u pećinu, pratite prolaz i skrenite levo ovoga puta da izađete blizu GORNJE PALUBE.

GORNJA I VIŠA SREDNJA PALUBA: Dva napasnika će izaći kada počnete da istražujete. Ubijte ih i uzmite njihove signalne rakete. Takođe uzmite 2 para granata u rupi na dalekoj strani palube od mesta odakle ste došli.

Možda ćete uspeti da ubijete 2 grubijana sa odvijačima na VIŠOJ SREDNJOJ PALUBI (sprat odmah ispod) i tipa sa sačmarom na levoj strani NIŽE SREDNJE PALUBE (sprat ispod toga). Dva tipa s odvijačima će se popeti na gornju palubu na levoj strani kada primete Laru. Takođe na VIŠOJ SREDNJOJ PALUBI ispod je tip sa bacačem plamena koji patrolira pored BAZENA. Sredite ga odozgo ako je ikako moguće pre nego što siđete tamo. Verovatno ga možete dobro nanišaniti sa leve strane palube.

[NAPOMENA: Ponekad se ovaj tip ne pojavljuje dok ne priđete bazenu. (Možda ga 'aktivira' prelazak preko određene tačke na gornjoj palubi.) Da bi ga ubili pre nego što sprži Laru, prvo upucajte barakudu u bazenu (da je Lara ne bi uzimala na nišan kada budete hteli da nanišani lošeg momka). Sada skočite preko jednog od spoljnih uglova bazena (najdaljih od zida) prema spolja da aktivirate tipa s bacačem plamena. Prevrnite se i upucajte ga preko bazena.]

Kada sve bude čisto, krenite ka bazenu. Ubijte barakudu ako već niste. Onda uskočite i približite se vratima u uglu. Jedan ronilac izlazi. Popnite se napolje i upucajte s ivice bazena, pa uplivajte u otvor po TAJNU #2, Zlatnog zmaja. Pre nego što krenete dalje, pronađite Uzi municiju u udubljenju iza bazena i 2 seta M-16 municije iza pokretnog sanduka na drugoj strani palube.

NA PREVRNUTI TRUP: Krenite ka levoj strani palube i pokušajte da upucate tipa sa puškom na NIŽOJ SREDNJOJ PALUBI (sprat ispod) ako ga niste sredili ranije odozgo. Onda pređite do desne strane i skočite dole na NIŽU SREDNJU PALUBU tamo. Odatle, skočite iz zaleta na ravnu stenu sa drvenim vrhom i skočite iz zaleta da zgrabite metalnu cev napred. (Primetite Zmaja od žada dalje desno, ali nemojte još ići tamo.) Skočite iz zaleta sa najvišeg dela ove cevi - leve strane kada je Lara leđima okrenuta ka palubi - preko procepa na prevrnut trup. Pređite trup do propelera pa se okrenite tako da je Lara leđima okrenuta ka napolje (propeler je sada desno od nje). Odskočite i visite s ivice, pa se pustite i uhvatite pukotinu ispod. Pomerajte se levo dok se ne budete mogli popeti. (NAPOMENA: Ovaj deo, put od NIŽE SREDNJE PALUBE do PLAVE PEĆINE je prikazan na nizu ovom snimaka.)

PLAVA PEĆINA SA STEPENASTIM BLOKOVIMA: Skočite iz zaleta u pećinu preko puta. Pratite prolaz do velike pećine gde možete skakati iz zaleta sa jednog ravnog bloka na drugi da pređete strmu padinu. Pobrinite se za 2 tipa sa odvijačima na vrhu. Jedan od njih ima veliki paketić.

GORNJA PALUBA: Nastavite do vrha pećine gde možete skočiti iz zaleta da zgrabite krov na GORNJOJ PALUBI i popnite se. Pređite krov do desne strane gde ćete videti poklopac na krovu preko puta (malo desno od gornjeg dela zarđalog trupa). Skočite preko i spustite se kroz ova vrata. Ubijte napasnika sa odvijačem i podignite 2 seta municije za automatike sa poda. (NAPOMENA: Ako niste dobili AUTOMATSKE PIŠTOLJE ranije, dobićete ih ovde zajedno sa jednim setom municije.) Idite okolo do izlaza koji se automatski otvara. Pre nego što odete, izvucite sanduk desno od vrata iz zida, pa u stranu, da otkrijete prekidač. Pomerite prekidač da otvorite vrata na drugom kraju ove palube.

Tip s puškom vreba napolju. Ubijte ga, pokupite 2 seta municije za automatike sa leša, pa se vratite pored vrata kroz koja ste izašli. Nastavite do kraja uličice, pa skrenite desno, prema prednjem delu palube, da nađete vrata koja ste otvorili. Ovde ćete naći 2 seta M-16 municije na podu i zaključana vrata. (NAPOMENA: Ako niste dobili M-16 PUŠKU ranije, dobićete je ovde zajedno sa jednim setom municije.) Upotrebite ključ od kabine da otvorite vrata. U kabini su nekakve lomljive ploče koje kriju krhotine stakla ispod. Pretrčite preko njih, držeći se jedne strane, da dođete do čvrstog parčeta poda. Pritisnite dugme da otvorite vrata u zadnjem delu ove palube (naspram sobe u kojoj ste vukli sanduk i pomerili prekidač). Trčite natrag preko preostalih lomljivih ploča. Ubijte propalicu s odvijačem dok izlazite, i krenite ka vratima koja ste sad otvorili.

PEĆINA KOJA VODI DO GORNJEG TRUPA: Uđite i krenite uz stepenice. Popnite se uz dva viša metalna bloka i idite u pećinu levo. Pratite pećinu do visokog zida sa otvorom na vrhu, niskim stepenikom i visokim pravougaonim kamenim blokom. Stanite na niski stepenik i skočite da uhvatite blok. Okrenite se i skočite iz zaleta u otvor. Odatle se možete lepo spustiti na trup i pronaći KLJUČ OD OSTAVE.

Siđite do GORNJE SREDNJE PALUBE (sprat sa bazenom). Idite do desne strane, spustite se na NIŽU SREDNJU PALUBU i ponovite niz skokova do metalne cevi. Odatle bi trebalo da možete eliminisati 2 tipa sa bacačima plamena koji šetaju u blizini sanduka dole. (NAPOMENA: Ako Lara neće da ih nanišani pištoljima, pokušajte sa M-16.) Sada možete ići po onog Zmaja od žada. Skočite iz zaleta i uhvatite pukotinu levo od polomljenog stakla. Pomerajte se desno, popnite se i hodajte pažljivo po TAJNU #3 (sa bonusom koji se sastoji od 4 para granata ako ste pronašli druge dve figurice).

OSTAVA: Siđite do poda pećine. (Najbrži način je da skočite iz zaleta sa glavne palube na prevrnuti trup i skliznete dole, kao na ovom snimku. Ali možete takođe ići preko bazena gde ste pronašli ključ od krme blizu početka nivoa.) Iza prevrnutog trupa, na dalekog strane od paluba, pronaći ćete vrata ostave, gde možete upotrebiti vaš novi ključ. Uđite i uzmite ANĐELA (Serafima) da završite nivo.