Nivo 7: 40 FATHOMS (40 hvati pod vodom)*

Neprijatelja: 16 Predmeta: 7 (11) plus 3 tajne

(Kod nađenih predmeta, broj u zagradi pokazuje ukupan zbir uključujući ekstra predmete koji se dobijaju za pronalaženje sve tri tajne. Među ostalim predmetima dobićete sačmaru i harpunsku pušku ako ih niste dobili u prethodnim nivoima.)

Ovaj nivo počinje sa filmom. Lara se vozi zakačena za malu podmornicu i završava napuštena na dnu mora.

POD VODOM: Morate doći do vazduha, i to brzo! Okrenite se za 180 stepeni i plivajte napred, naginjući malo na levo. Pratite trag smeća na dnu mora do potonulog broda, i izbegavajte veliku belu ajkulu. Na dalekom levom kraju olupine videćete sidro koje štrči na vrhu. Iza njega je otvor. Uplivajte unutra, izronite i napunite pluća.

Ajkula će vas pratiti, zajedno sa još jednom ajkulom koja ne zaostaje mnogo. Možete pokušati da ih sredite harpunima ili da požurite do sledeće bezbedne oblasti: Idite kroz veliki podvodni otvor desno. Plivajte gore i kroz mali prolaz levo. U sledećoj sobi na dalekoj levoj strani je još jedan mali otvor. Idite kroz njega i krenite ka zadnjem levom uglu. Povucite polugu koja otvara poklopac u podu u blizini. Idite kroz otvor poklopca, pa u sledeću sobu gde možete izroniti po vazduh. (Oni koji su igrali TR1 mogu primetiti 'recikliranu' jezivu muziku iz Atlantide.)

U POTOPLJENOM BRODU: Plivajte kroz otvor iza gomile sanduka. Povucite prekidač, koji isušuje vodu u prethodnoj sobi. Vratite se i iskoristite sanduke da se popnete u otvor na vrhu. (NAPOMENA: Pogledajte snimak ako niste sigurni kako da stignete tamo. Crvene strelice pokazuju skokove iz zaleta da uhvatite ivice.) Spustite se dole u sledeću sobu, pobrinite se za tipa sa sačmarom i izbegavajte četiri kvadrata u sredini, što je zapravo poklopac koji vodi u sobu ispod. Kada tip bude mrtav, uzmite njegove čaure za sačmaru i TAJNU #1, Srebrnog zmaja. (NAPOMENA: Ako niste pokupili SAČMARU ranije, dobićete je od ovog tipa umesto čaura.)

Sada se spustite kroz pod, ubijte 2 grubijana koji čekaju ispod i zgrabite njihov mali paketić i harpune. Popnite se preko drvenih blokova da dođete do otvora visoko u jednom uglu.

TEMPIRANA VRATA I GORIONICI: Sledeća oblast uključuje nekoliko tempiranih vrata i krivudavih prolaza. Da bi bilo lakše, napravila sam dijagram. U opisima koji slede govorim o oblastima koje su označene slovima i brojevima, i stazama označenim raznim bojama. Verovatno se možete snaći bez mape, ali može vam pomoći.

Prvo, idite po tajnu napolju u moru. Prekidač (1) na zidu levo čim uđete u ovu oblast otvara vrata na dalekom kraju prolaz i levo (A). To su prilično dobro kamuflirana vrata na kraćoj strani mokrog poda. Vrata se brzo zatvaraju, pa pomerite prekidač, pritisnite Gledanje, pa se prevrnite, i trčite niz prolaz, skačući preko cevi na podu [svetlo plava staza na dijagramu]. Kada prođete kroz vrata, ostaće otvorena.

Na kraju ovog kratkog prolaza je rupa koja vodi napolje. Pratite podvodni prolaz do otvorene oblasti. TAJNA #2, Zmaj od žada, leži na dnu mora levo. (Možete ga videti kroz okrugle prozorčiće u hodniku desno od oblasti sa vodom na podu.) Jedna ajkula i 3 barakude ga čuvaju. Teoretski, možete ih ubiti harpunima, ali mislim da je lakše samo brzo plivati i izbegavati ih najbolje što možete. Kada zgrabite zmaja, vratite se putem kojim ste došli.

Sada treba da prođete kroz niz gorionika do vrata iza. Ovo je teško, zato budite sigurni da ste se dobro odmorili. Prvo lakši deo: Kada pokupite Zmaja od žada (vrata A), skrenite desno u glavni hodnik, pa levo u niski, uzani hodnik. Nastavite do otvora u tavanici. U sobi iznad je prekidač (2) koji otvara vrata negde drugde (B). Ovaj deo treba da uradite samo jednom, pošto vrata B ostaju otvorena. Posle otvaranja vrata, idite tamo tako što ćete se spustiti, krenuti desno niz uzani hodnik, pa skrenuti desno kod širokog hodnika, nastavljajući pored hodnika sa vatrama, pa skrenuti opet desno.

A SADA TRKA S VREMENOM: Počnite u sobi na kraju hodnika (B). Pomerite prekidač (3) da isključite prvi par gorionika. Pritisnite GLedanje i trčite kao ludi do gorionika [žuta staza u dijagramu]. Pomerite prvi prekidač ovde (4) da otvorite još jedna vrata (c) u oblasti sa vodom na podu. Pritisnite taster za Gledanje, skočite na levo dva puta, pa trčite kao ludi to tih vrata (C) [zelena staza]. Pomerite prekidač ovde (5) da isključite drugi set gorionika, pa trčite natrag do sobe (B) sa prekidačem (3) koji isključuje prvi set gorionika [roza staza]. Pomerite taj prekidač opet. Svi gorionici bi trebalo da budu isključeni, pa trčite natrag do hodnika sa gorionicima [ponovo žuta staza] i zaustavite se posle poslednjeg gorionika. Sada možete odahnuti i povući poslednji prekidač (6) da izađete. Uh!

MOJI SAVETI: Kada budete znali gde idete, pritisnite Gledanje čim pomerite svaki prekidač da povratite Larinu perspektivu. Možete istovremeno pritisnuti Kotrljanje, pa odmah početi sa trčanjem. Skačite iz zaleta kroz niske ulaze umesto da se penjete. Skačite iz zaleta niz dugačke hodnike da pređete veću razdaljinu, i naravno izvedite savršen niz skokova iz zaleta preko cevi. Konačno, ako istrčite bilo koji deo ovog izazova uspešno, snimite poziciju dok Lara povlači prekidač. Onda ako zabrljate sledeću trku, nećete morati sve iz početka.

[NAPOMENA: Ako prosto ne možete ovo izvesti, možete skinuti snimljenu poziciju (savegame) sa Larom sa druge strane gorionika. Ili, pokušajte sa koračanjem u stranu ili skokovima u stranu duž zida pored gorionika, povlačeći poluge i kljukajući Laru paketićima za prvu pomoć, dok ne stignete do druge strane i budete mogli da uskočite u vodu. Smatram da je to užasno razbacivanje paketićima, ali ako je to jedini način...]

PODVODNI OTVORI: U sobi iza je bazen. Smočite se da namamite barakudu, pa je upucajte odozgo. Sada dolazi još jedna provera vašeg strpljenja. Plivajte dole pa gore kroz poklopac. Krenite gore kroz sledeća dva otvora. U gornjoj oblast ćete naći polugu i povucite je da otvorite vrata na dnu (i zatvorite vaš izlaz do vazduha). Krenite na dole u otvor koji ste upravo napravili, i povucite još jednu polugu da otvorite poklopac na samom vrhu. U udubljenju pored poluge je TAJNA #3, Zlatni zmaj. Možete ga uzeti sada, ili prvo otići po vazduh. Pojavljuju se još 3 barakude, pa plivajte do vrha, izađite iz vode i pobrinite se za njih. Onda se vratite i uzmite tajnu ako je niste uzeli prvi put. (NAPOMENA: Bonus za sve tri tajne su 4 gomile harpuna.)

VELIKE SOBE PUNE BLATA: Pratite prolaz i spustite se u veliku sobu punu crvenkastog blata. Pratite zid okolo do otvora u podu. Spustite se u još veću sobu s blatom ispod. Pronađite pokretni sanduk u uglu. Povucite ga dva puta i iskoristite ga da se popnete u otvor iznad. Povucite prekidač ovde da otvorite poklopac iznad i izbacite gomilu blata odozgo u veću sobu. Siđite iz udubljenja pa se popnite uz gomilu blata do dva mala otvora u tavanici duž levog zida. (Na zidu ispod njih su nacrtane merdevine.) Popnite se kroz onaj levo. (Onaj desno je otvor kroz koji ste ranije sišli.) Iz ove sobe, nastavite gore kroz otvor na plafonu. Povucite prekidač ovde da poplavite veliku sobu negde drugde. Vratite se u najnižu sobu s blatom i popnite se kroz desni otvor od ona dva koji su jedan pored drugog. Popnite se preko gomile blata u ovoj sobi do velikog, pravougaonog otvora na jednom zidu. Pomerite još jedan prekidač ovde da otvorite vrata u sobi koji ste malopre poplavili.

Vratite se opet u najnižu sobu s blatom i popnite se do dalekog levog zida, iza otvorenih poklopaca. Uđite u krivudavi prolaz i pratite ga do kraja. Uskočite u vodu i krenite ka vratima. Jedan ronilac vreba u zasedi. Ubijte ga harpunima ili se popnite iz vode i upucajte ga. Idite kroz prolaz iz koga je on došao, i izađite iz vode da bi se našli pod napadom 2 tipa, od kojih je jedan sa puškom. Kada budu mrtvi, podignite veliki paketić i čaure za sačmaru, plus 2 gomile harpuna koje leže na podu. (NAPOMENA: Ako još nemate HARPUNSKU PUŠKU, dobićete je ovde umesto jedne gomile harpuna.) Povucite prekidač da otvorite vrata i napustite nivo.

* Ako vas zanima: 1 hvat (fathom) = 1,82 m; 40 hvati = 73,16 m.