Nivo 1: GREAT WALL (Kineski zid)

Neprijatelja: 23 Predmeta: 4 (8 i bacač granata)* plus 2 ključa i 3 tajne

POČETNI INVENTAR: mali paketić, veliki paketić, 2 kutije signalnih raketa, pišolji (neograničena municija), sačmara sa 2 čaure. (Kod nađenih predmeta, broj u zagradi pokazuje ukupan zbir uključujući ekstra predmete koji se dobijaju za pronalaženje sve tri tajne.)

Prvo, film: Lara iskače iz helikoptera i spušta se konopcem na zemlju blizu Velikog kineskog zida.

PEĆINA SA BAZENOM: Nivo počinje u pećini pri dnu zida. Treba da se popnete uz stene do kule. Ako ste početnik u igranju Tomb Raider-a i imate teškoća pri ovom penjanju, dijagram, zajedno sa ovim nizom snimaka, može pomoći. Opisi koji slede se odnose na oblasti obeležene slovima.

Pređite pećinu i uđite u vodu (1). Popnite se stenama levo (2 ili 2a). Ako želite, okrenite se i upucajte tigra koji se pojavljuje ispod. Ne morate ga ubiti pošto idete gore, ne dole. A i tigrovi su ugroženi, ako niste znali. ;)

Pratite platformu do kraja (3) pa skočite iz mesta na blok napred (4). Okrenite se desno i skočite na sledeću platformu (5). Pratite ovu platformu do njenog kraja (6) i popnite se na stenu ispred vas (7). Okrenite se i skočite iz zaleta na platformu preko puta (8). Ova platforma je kratka. Desno, s druge strane malog procepa, je duža platforma koja ida duž zida prema kome ste bili okrenuti kada ste prvi put ušli u pećinu. Skočite preko do ove platforme (od 9 do 10) i pratite je do kraja (11), gde ćete naći TAJNU #1, Srebrnog zmaja. Odatle možete ubiti drugog tigra na podu pećine ako baš hoćete.

Okrenite se i vratite se preko malog procepa (natrag na 9) pa se popnite uz tri bloka - dva u visini struka (12 i 13), i jedan viši (14). Pogledajte na levo da vidite ravno mesto na koje treba da skočite sledeće. Stanite na malo iskošenu površinu blizu zida (15) i skočite iz zaleta na ravno mesto (16), pa sa popnite u zgradu (17).

PRVA STRAŽARNICA: Stanite na rešetku u uglu da propadnete dole (bezbedno) u sobu ispod. Plivajte/ hodajte preko bazena i idite do vrha stepeništa. Skočite iz zaleta i zgrabite platformu pored prekidača. Popnite se. Povucite prekidač da otvorite izlazna vrata.

BAZEN ISPOD ZIDA: Izađite na zid i ubijte 3 vrane koje će doći iz pravca druge zgrade. Nastavite prema drugoj zgradi, pa skliznite na desno dole u vodu. Pronaćićete KLJUČ STRAŽARNICE u maloj podvodnoj pećini (sa desne strane ako ste okrenuti leđima ka zidu). Izađite iz vode i ubijte tigra. (NAPOMENA: Ako hoćete, možete biti u vodi blizu leve strane bazena dok on ne otrči u tom pravcu, onda se popnite iz vode i pogodite ga sa dva metka iz sačmare.)

DRUGA STRAŽARNICA: Okrenite se ka zidu i popnite se uz stene desno od bazena. Upotrebite ključ da otključate vrata stražarnice. Uđite i ubijte 3 pauka. Popnite se uz merdevine, ubijte još jednog pauka i uzmite ZARĐALI KLJUČ, koji otključava izlazna vrata ispod. Idite kroz izlaz i nastavite do sledeće sobe. 3 pauka će se spustiti s plafona a još jedan pauk će doći iza vas, pa ih sve pobijte. Uzmite čaure za sačmaru i veliki paketić pored kostura. Pred izlazom je veliki kameni blok. Pomerite ga s puta i idite kroz ovaj otvor. Skliznite niz rampu desno i uđite u vodu.

IZAZOV SA ZAMKAMA: Ova oblast je zamka u kojoj se oštra sečiva ispaljuju preko sobe iz raznih rupa. Da bi je prešli, idite do levog zida i skočite da uhvatite pukotinu iznad. Visite i pomerajte se na desno sve do kraja, i sečiva će bezbedno prolaziti ispod vas. Pustite se u vodu, okrenite se pod vodom i plivajte do ugla blizu vrata. Izronite i popnite se na desnu stranu letećih sečiva.

Sledećih nekoliko oblasti uključuju niz opasnosti, koje morate savladati po redu da bi prošli. Snimite poziciju ovde, jer ćete verovatno morati pokušavati više puta. Prvo dolazi niz polomljenih podnih ploča sa smrtonosnim šiljcima ispod. Pretrčite preko njih, pa nastavite da trčite, skrećući desno čim uđete u sledeću sobu. Juriće vas kotrljajuće stene, pa nastavite sa trčanjem do vrata levo. Skočite preko šiljaka da doskočite na strminu, koja će vas izručiti u sobu sa bodljikavim zidovima koji se približavaju. Ukoliko niste izuzetno brzi, ostavite municiju za automatike na podu kod kostura i odmah se popnite u otvor. (NAPOMENA: Ako hoćete tu municiju, evo kako da je dobijete: Skliznite u sobu i odmah pritisnite Gledanje da vratite Larinu perspektivu. Skočite levo da doskočite pravo na municiju, pokupite je pa skočite napred prema otvoru i popnite se.) Ovde možete odahnuti i snimiti poziciju.

(NAPOMENA: Za dvostruku zamku sa stenama na početku ove sekvence, možete takođe trčati pravo napred do sredine padine, ili skroz do zida. Onda će stene proći pored vas i možete krenuti ka šiljcima kasnije.)

Sada, trčite niz sledeći hodnik, preko poda koji se obrušava sa šiljcima ispod, skačući preko tri sečiva u trku. Na kraju hodnika, oštro skrenite na levo. Ako možete, pokupite TAJNU #2 - Zmaja od žada, pre nego što se zidovi sa šiljcima približe. Nastavite da trčite niz sledeći dugački hodnik, držeći se desno da izbegnete još zidova sa šiljcima koji se približavaju s leve strane. Skliznite u sledeću sobu. Prevrnite se kada padnete da okrenete leđa bodljikavom zidu koji se približava. Onda potrčite na nestabilni pod da padnete na sigurno ispod. Uh, kakvo olakšanje!

Napred ćete videti dva ogromna kružna sečiva. Ispred njih je kostur sa malim paketićem, koji možete bezbedno pokupiti ako se ne približite previše prvom sečivu. Sada, oprezno protrčite pored sečiva i izađite na zaravan iznad ogromne pećine. 2 pauka se nalaze desno, u oblasti blizu ulaza, su, a još 3 pauka će se spustiti ako priđete kablu. Pobrinite se za njih da ne bi morali kasnije.

SILAZAK U PEĆINU: Nemojte još ići kablom, inače ćete propustiti dosta uzbudljive akcije. Umesto toga, stanite na ivicu ogromne pećine pored kabla i pogledajte dole. Videćete ravnu, četvrtastu platformu sa mahovinom desno. Stanite sa leđima prema pećini i odskočite da visite, pa se spustite na ovu platformu. Uhvatite pukotinu ispred vas i pomerajte se desno dok se ne budete mogli popeti u malu pećinu. Pratite stazu, uzimajući kutiju signalnih raketa usput, dok ne stignete do šahta sa merdevinama. Kada ne budete mogli dalje silaziti, spustite se na pod. Ovde vam nisu stvarno potrebne signalne rakete pošto nema ničega zanimljivog, ali ako hoćete upalite jednu.

Uđite u pećinu i napredujte do dva kostura. Začućete tutnjavu, pa ili se spremite za borbu sa T-Reksom, ili otrčite natrag u otvor tunela da bi imali zaklon i gađajte ga odatle. Kada bude mrtav, pređite pećinu do otvora u sredini drugog kratkog zida. Ovde će vam biti potrebna signalna raketa da vidite i uzmete TAJNU #3, Zlatnog zmaja. (Ako ste pokupili sve tri tajne, dobićete i bonus - mali paketić, 3 para granata i BACAČ GRANATA. Imaćete još prilike da dobijete ovo oružje ako ga propustite ovde.)

(VAŽNO UPOZORENJE: NAJOZBILJNIJE preporučujem da sačuvate sve ili većinu vaših granata za poslednja dva nivoa igra. Postoji par neprijatelja kojih se lako možete rešiti sa granatama a vrlo, vrlo ih je teško ubiti na drugi način. E sad, nemojte posle reći da vas nisam upozorila.)

Do sada ćete već čuti još toptanja i režanja. To je Gospođa Reks došla da žali za svojim sirotim preminulim suprugom. Rešite je bede, pa se vratite do tunela kojim ste stigli. Pratite tunel dok ne dođete do stepenika. Popnite se na njega, okrenite se i skočite da zgrabite merdevine. Popnite se do vrha merdevina (nemojte silaziti levo, odakle ste se popeli na merdevine ranije) i izaćićete blizu kabla.

IZLAZ: Sada, uhvatite ručku kabla i držite se dok klizite do suprotne strane pećine. Pokušajte da se pustite pre kraja da padnete na zelenu oblast. Dva tigra napadaju s ulaza na suprotnoj strani. Ubijte ih, pa krenite kroz ulaz. Izaćićete blizu velikih drvenih vrata, koja bi trebalo da izgledaju poznato ako ste gledali uvodni film. (NAPOMENA: Možda je otvor u stenama levo u početku bio predviđen da vodi negde, ali u konačnoj igri se do njega ne može doći.) Priđite vratima da završite nivo.

Scena: Lara prilazi vratima i dočekuje je vatra iz oružja. Uspeva da je izbegne i savlada tipa u crnom. Za zapis dijaloga pogledajte ovde.