Nivo 15: THE GREAT PYRAMID (Velika piramida)

Neprijatelja: 6 Predmeta: 31 Tajne: 3

Ciljevi: Ubijte veliko čudovište. Pronađite Natlu, koja je izgleda preživela pad, i otkačite i nju. Onda se gubite odatle.

Opis: Očigledno, prva stvar koju treba da uradite jesta da sredite ogromnog, beznogog mutanta a da ne dozvolite da zgrabi Laru ili je obori s platforme. Postoji više načina da se to izvede. Neki više vole da koriste Uzije i trče ili skaču u stranu od ugla do ugla do se mutant baulja za njima. Drugi vole sačmaru, pošto je potrebno manje metaka da se stvorenje obori (oko 800 metaka iz Uzija, naspram 25 metaka iz sačmare). Nema potrebe ni spominjati da ne želite da previše skakućete okolo inače rizikujete da odete preko ivice. I, uglavnom to ni ne morate da radite, pošto se mutant prilično sporo kreće.

Još jedan trik je da visite s ivice platforme i čekate da se mutant vrati kod vrata. Kada to učini, popnite se i pucajte dok se ne približi, sklonite oružje u futrolu i odskočite da opet visite. Ponekad ovo dosta dugo traje, a ako visite na pogrešnom mestu, mutant će pružiti ruku i zgrabiti Laru. Najbolja mesta su izgleda uglovi najdalje od vrata (severoistočni i jugoistočni), sa Larinim leđima prema bočnim (severnom i južnom) zidovima. (Severoistočni ugao je najdalje od mutantovog omiljenog mesta, pa ako visite tamo zveri je potrebno više vremena da dođe do vas i stići ćete da saspete više metaka u nju svaki put.) Ako visite i mutant prosto neće da se odmakne, pokušajte da se pomerate na stranu platforme blizu zadnjeg zida, pa natrag u ugao, i on će se skloniti. Kada budete ovo radili možete se malo povrediti - pretpostavljam zato što mutant gazi po Larinim rukama. Ali, dokle god se ne zaustavljate nigde osim u uglovima, on neće zgrabiti Laru.

Takođe preporučujem snimanje pozicije u sred borbe ako vam dobro ide. Tako nećete morati da idete iz početka ako poginete i budete morali da startujete snimljenu poziciju. Kada mutant počne da se naginje možete prestati sa pucanjem. Uskoro će eksplodirati i izlazna vrata će se otvoriti.

Pokupite Uzi municiju u svakom od 4 ugla platforme (ukupno 6 kompleta) i krenite ka vratima. Idite napred, pa levo, i skliznite niz rampu. Prođite pored pokretnog bloka u udubljenju i idite niz sledeću rampu. (Trebalo bi da čujete klepetanje sečiva negde gore.) Nastavite do još jednog pokretnog bloka. Gurnite ga 3 puta. Idite uz rampu desno i oko ugla. Onda ćete doći do drugog pokretnog bloka. Ovo je u stvari zadnja strana onog prvog koji ste videli. Gurnite ga jednom. Onda idite oko desne strane bloka i popnite se na njega.

Okrenite se i skočite iz mesta da uhvatite platformu ispred. Popnite se u hodnik sa lomljivim pločama iznad šiljaka, kao i vratima-sečivima. Stanite na ivicu lomljivog poda i slušajte sečiva. Počnite da trčite kroz sečiva kod drugog "klang", kada počinju da se otvaraju. Nastavite napred i oko ugla.

Kada stignete do rampe, skrenite desno u crno-beli hodnik. Pratite ga do dna i gurnite pokretni blok jednom. Vratite se na vrh rampe i skrenite desno niz rampu kuda niste išli ranije. Na dnu je platforma i na njoj je blok koji ste upravo gurnuli. Primetite prekidač gore na desnom zidu. Popnite se preko pokretnog bloka i gurnite ga dva puta od pozadi dok ne bude ispod prekidača. Okrenite se i idite uz prolaz desno. Vratite se niz rampu dok ne budete stajali na bloku koji ste upravo pomerali. Pomerite prekidač da otvorite crvena vrata preko puta.

Idite kroz njih u sobu sa padinama boje peska i potokom lave koji teče sredinom. Okrenite se desno i skočite iz mesta na ravno mesto napred. Opet skočite iz mesta napred na sledeće ravno mesto. Sada skočite iz zaleta na sledeće. (Još ste na desnoj strani lave.) Okrenite se i videćete da je sada most podignut preko lave. On se rastavlja ali ne naročito brzo. Izvedite iste skokove natrag, tako da sa poslednjim skokom iz mesta doskočite na most. Okrenite se desno i trčite kroz vrata u pećinu. Ovo je TAJNA #1, a nagrada se sastoji od velikog paketića, magnum municije i kutije čaura za sačmaru. Možete pokupiti stvari i brzo trčati natrag preko mosta. Ili, pomerite prekidač dva puta, što će zaključati deo mosta na mestu iznad lave. Onda skočite iz zaleta preko lave na drugu stranu.

Ponovite skokove duž desne strane potoka lave. Na kraju, skočite iz mesta na drugu stranu.

Uđite u tunel i idte gore samo dok kotrljajuća stena ne krene dole. Prevrnite se i trčite dole i na desno u beznednost ulaza. Vratite se uz rampu odakle je stena došla. Skrenite desno i idite uz kratku rampu. Sledeća dugačka rampa je još jedna zamka sa kotrljajućom stenom. Ova je malo brža, pa ili trčite uz padinu, prevrnite se i skačite iz zaleta niz padinu, skrećući levo pri dnu, ili, skakućite unazad uz padinu i počnite da trčite dole čim čujete da stena počinje da se kotrlja. Nastavite uz padinu do vrha i pratite prolaz do lomljivih ploča u podu. Stanite na njih da ih polomite, pa odskočite. Pažljivo se spustite u sobu sa Skionom ispod.

Pucajte u Skion. To otvara vrata naspram postolja sa Skionom i prouzrokuje niz potresa. (Zemljotres vas neće povrediti ukoliko vam ne poremeti koncentraciju. Samo nastavite dalje.)

Na stazama u prostoriji iza sobe sa Skionom su 2 mutanta. Izađite da privučete njihovu pažnju, pa ih ubijte iz relativne sigurnosti ulaza. Ako hoćete da pobijete sve neprijatelje, pređite most i ubijte trećeg mutanta na drugoj strani. Kada budete spremni, spustite se s mosta na crne stene ispod. Hodajte do južnog zida, pronađite otvor u zemlji i spustite se dole kroz njega.

Skočite iz zaleta da zgrabite pukotinu desno. Pomerajte se na desno, uz neke ogrebotine od strelica. Spustite se na mesnatu kosinu i odmah skočite unazad preko lave na ravno mesto iza. Odskočite da izbegnete strelice.

Idite kroz ulaz, pokupite Uzi municiju levo i hodajte niz desnu stranu padine. To će aktivirati okruglu stenu da se skotrlja niz levu stranu i zaustavi se ispod ljuljajućeg sečiva. Kada se to desi, hodajte do sečiva. Stanite najbliže što možete i skočite iz mesta pored njega kada zamahne na levo. Hodajte napred kroz šiljke, skrenite levo, nastavite između jama s lavom i idite do vrha rampe levo. Napred su tri kvadrata lomljivih ploča. Odstupite jedan korak od gornje ivice rampe. Onda skočite iz mesta napred na lomljivu ploču najviše levo. Odmah skočite u desno na desnu ploču, pa skočite napred na platformu.

Nastavite do sledeće sobe. Ovde ćete naći jamu s lavom i 3 visoka, kosa bloka u njoj. Preko puta jame blizu vrha možete razaznati neke predmete na platformi. Tamo ste krenuli. Ovo hvatanje je nezgodno, pa snimite poziciju ako možete pre nego što pokušate. Hodajte levo dok Lara ne naleti na zid. Odskočite natrag, pa koračajte u desnu stranu dokle možete, tako da Larino desno stopalo bude na ivici jame. Sada se okrenite oko 10 stepeni na desno tako da je Lara okrenuta ka zidu taman iznad i desno od ivice. Skočite iz mesta da zgrabite vodoravnu pukotinu u zidu. (Ne izgleda kao pukotina koji možete uhvatiti, ali ako pogledate dalje na desno, možete videti gde se širi u pravi procep.)

Pomerajte se na desno celim putem preko jame s lavom i spustite sa u TAJNU #2. Na ovoj platformi ćete naći 3 velika paketića i Uzi municiju. Idite do ivice iznad lave i okrenite se ka kosim stubovima ispod. Skočite iz mesta na dugački kosi blok i držite taster za Skok da odmah skočite unazad i dočekate se na blok iza. Okrenite se i skočite iz mesta da uhvatite pukotinu. Pomerajte se na desno. Ako hoćete, možete se spustiti na čvrsti blok i osmotriti situaciju. Samo pazite da se ne spustite na lomljive ploče.

(NAPOMENA: Ako ne možete doći do tajne, ili vam nisu potrebna 3 velika paketića, možete nastaviti tako što ćete skočiti iz mesta sa prve platforme iznad lave na prvi kosi blok. Držite taster za Skok da odskočite na sledeći stub i još na sledeći. Pustite Skok pre nego što doskočite na treći stub. Odatle treba da skočite iz mesta da uhvatite pukotinu. Pomerajte se desno i pustite se.)

Napred je kombinovana zamka koja uključuje jamu s lavom, ljuljajuće sečivo i, gore na padini ispred, zamku sa kotrljajućom stenom. Da bi prošli bez povrede, prvo se pomerajte najdalje što možete na desno. Onda, čim se spustite na ploče koje se ruše, pritisnite i držite Skok dok i dalje držite taster za Desno. Skačite u desno dva puta da izbegnete stenu. Onda ćete imati vremena da se natenane spremite za trk pored ljuljajućeg sečiva i prođete bez ijedne ogrebotine.

S druge strane sečiva, desno je kotrljajuća stena a levo je padina. Trčite niz padinu u udubljenje desno, ignorišući mali paketić na zemlji za sada. Kada se stena zaustavi možete skočiti iz mesta između stene i ugla ulaza, pokupiti ga i skočiti natrag istim putem.

Sledeća zamka uključuje strminu sa stenom iza, ljuljajućim sečivom napred, i jamama s lavom s obe strane i na dnu. Stanite na bilo koju stranu od sredine licem niz rampu. Skliznite napred i skočite u poslednjem trenutku da prođete pored sečiva i dočekate se na ravni blok ispred. (Ako završite hvatajući ivicu bloka, nećete stići da se popnete pre nego što vas zgnječi stena.)

Skočite dole levo i idite kroz ulaz. U ovoj sobi je mali paketić na zemlji napred, nekoliko potoka lave i vrata na dalekoj strani. Trčite napred do paketića. Stanite i pokupite ga. Lava će poteći iza vas, ali ovde ste bezbedni. Skočite iz mesta napred pa utrčite u ulaz. Preostali potoci lave bi trebalo da vas promaše. Povucite prekidač da otvorite vrata.

Uđite i idite desno. Vrata se zatvaraju za vama. Nastavite napred i pokupite Uzi municiju. Okrenite se i trčite pored vrata, ali zaustavite se taman na ivici sledeće jame s lavom. Stena će se skotrljati dole i preći preko glave. Skočite iz mesta da zgrabite suprotnu ivicu jame s lavom. Sačekajte da još jedna stena pređe iznad vas, pa se popnite.

Nastavite do sledeće sobe, koja sadrži bazen s vodom i gomilu stubova s vatrama. Opustite se! Nije ni blizu tako teško kao vatreni stubovi u Midinoj palati. Bićete dobro. Stanite na bilo koju stranu prvog stuba (ne u sredinu). Okrenite se ka ivici stuba iza i vodite računa da Lara bude tačno u liniji sa ivicom stuba. Izvedite 5 skokova iz mesta u nizu da preskočite sve stubove. (Ako ipak padnete ili slučajno skočite u vodu, popnite se na platformu ispod početne pozicije i pokušajte opet.)

U sledećoj sobi je crveno-zlatna zgrada sa ljuljajućim sečivom u sredini i lomljivim pločama ispod sečiva. Hodajte niz padinu i stanite licem prema lomljivim pločama. Odskočite, pa odstupite još dva koraka nazad (hodajući). Skočite iz zaleta i nastavite da držite Skok i Napred. Lara će doskočiti na ivicu lomljivih ploča pa skočiti iz zaleta sa njih u otvor iza. Ovo je TAJNA #3. Unutra ćete naći veliki paketić i 2 seta Uzi municije. (NAPOMENA: U PC verziji, ova tajna se možda neće računati. Na kraju statistika će reći da ste pronašli 2 od 3 tajne, ali, verujte me, to je to.)

Vratite se do ulaza i ili skočite iz mesta s ivice, ili odstupite od ivice i zaronite (izvedite 'lastavicu') da doskočite u maleni bazen ispod. Pokupite Uzi municiju na dnu, pa pratite podvodni prolaz dok ne budete mogli izroniti. Popnite se iz vode i pokupite još 4 seta Uzi municije.

Napredujte u sledeću sobu sa oružjem u rukama. Gore levo je vaša stara prijateljica Džeklin Natla. Samo sada ima par kitnjastih krila i ispaljuje vatrene lopte u vas. Koristite istu osnovnu strategiju kao i sa kentaurima: skačite unazad i u stranu da izbegnete projektile, stalno pucajte i ne dopustite joj da vas satera u ugao.

Kada padne, nemojte se uobraziti: Natlu nije tako lako srediti. Ona ponovo ustaje da nastavi borbu. Ako ste spavali za volanom i nekako nemate dovoljno municije, možete otrčati u tunel desno od ulaza. Ovde ćete naći 6 kompleta Uzi municije. Na žalost ovaj tunel se ne može koristiti za zaklon, pošto će Natla pratiti Laru unutra. Ubijte je po drugi put i možete ići kući. (Svaki put kada Natla padne to se računa kao ubistvo neprijatelja.)

Sada treba da dođete do vrha pećine da izađete. U severoistočnom uglu su neke stene na koje se možete popeti. Odatle možete skočiti u ulaz iza (upotrebite skok sa Akcijom da dospete unutra). Pratite prolaz do otvora. Skočite iz zaleta na stub ispred, pa još jednom skočite iz zaleta na stub levo. Skočite iz mesta na sledeći stub, koji je tačno ispod vrata. Popnite se i pratite ovaj prolaz do otvora u podu. Spustite se na drugi, viši stub.

Okrenite se i skočite iz zaleta na stub napred i levo. Skočite opet iz zaleta na sledeći stub, pa još jednom skočite iz zaleta da zgrabite stub iza, koji je ispod otvora. Popnite se u njega i pratite prolaz do još jednog otvora gde se možete spustiti na najviši stub.

Skočite iz zaleta na crveno-zlatnu platformu. Popnite se u otvor iznad i nastavite napred do dugačke rampe. Skliznite da završite nivo i igru.

Čestitam! Uspeli ste! Sada sedite da pogledate kratki film za kraj.