Nivo 1: CAVES (Pećine)

Neprijatelja: 14 Predmeta: 7 Tajni: 3

INTRO FILM: Za zapis dijaloga iz FMV filma, proverite ovu stranicu. Ako želite da saznate više o Lari, pogledajte ovde.

Ciljevi: Nađite put kroz pećine do jednih vrata. Uđite i nastavite, uz neke komplikacije naravno, do izlaza iz nivoa.

Opis: Pratite tragove šapa u snegu. Uskoro ćete stići do mesta sa prorezima u zidovima – to je zamka sa otrovnim strelicama. Nastavite da trčite i Lara bi trebalo da prođe pored strelica bez ili sa malo štete.

Kada skrenete za ugao, Lara će pogledati nagore i levo, pokazujući vam gde treba da idete, ali vi ipak nastavite napred, do neobične špicaste stene. Naspram te stene ćete videti pravougaoni otvor u zidu. Suviše je visoko postavljen da bi se popeli, zato iskoristite iskošenu stenu. Ili se popnite na nju sa druge strane, i kad počnete da klizite dole pritisnite Skok + Akciju (Alt + Ctrl) da bi zgrabili ivicu. Ili, postavite Laru ispred stene, leđima okrenutu kosoj površini, onda skočite unazad i pritisnite Skok i Akciju da bi ona odskočila od kosine i uhvatila ivicu. Popnite se u malu pećinu, gde ćete naći TAJNU #1, jedan mali paketić za prvu pomoć.

Skočite dole i idite na desno do mesta gde je Lara ranije skrenula pogled. Popnite su do tog velikog otvora i izvucite pištolje, jer vas tu čekaju 3 slepa miša. Lara će ih verovatno primetiti pre vas i automatski nanišaniti. Kada ih ubijete, skrenite u pećinu levo. U desnom delu te pećine je nanos snega. Stanite na taj nanos i namestite Laru licem prema zidu u levi ćošak (tu je nanos snega najveći) i pritisnite Akciju (Ctrl) + napred da bi zgrabili ivicu i popeli se gore (nema potrebe za skakanjem). Ubijte još jednog slepog miša gore u pećini i pokupite TAJNU #2, mali paketić za prvu pomoć.

Spustite se ili skočite dole i vratite se do velike pećine gde ste ranije ubili tri slepa miša. Skrenite levo i produžite do pećine obrasle zelenilom. Spustite se u otvor levo. Siđite do dna, gde ćete naći zatvorena vrata. Tasterom za Akciju (Ctrl) povucite prekidač pored vrata da bi ih otvorili. Uđite i ubijte slepog miša. Drvena kapija desno se ne može otvoriti. Umesto toga pođite do udaljenog levog ugla i popnite se kroz otvor tamo.

Pratite prolaz do ispusta iznad prostorije sa dva viseća mosta. Dva vuka vrebaju dole – možda će spavati kada stignete, ali će brzo ustati i početi da šetaju. Možete ih ubiti odozgo ako imate strpljenja. Sada krenite do suprotnog ugla. Ili idite okolo, preko mostova, ili siđite dole, dođite do drugog mosta i popnite se na njegovom najnižem delu. (Ako imate teškoća sa postavljanjem Lare tačno ispod ivice mosta, možete se popeti preko udubljenja u kojem se nalazi mumija. Zatim pređite preko drugog mosta.) Prođite kroz vrata u uglu sobe iza drugog mosta.

Malo dalje je provalija sa medvedom koji vreba dole. Možete ga lako ubiti odozgo. Pustite Laru da ga nanišani, a zatim držite Akciju (Ctrl) i ona će pucati u njega kad god bude na vidiku. Kad bude mrtav, pažljivo se spustite dole (okrenite leđa provaliji, pritisnite nazad i odmah zatim Akciju da bi se Lara uhvatila za ivicu; zatim pustite).

Kada se spustite u medveđu jamu, idite kroz jedina vrata koja vode napolje. Slepi miš će se pojaviti kad uđete, a zatim i drugi. U prostoriji ćete naći mali paketić za prvu pomoć i ploču na podu drugačijeg izgleda. Kada stanete na nju vrata će se otvoriti. Ona se prilično brzo zatvaraju, zato prvo pokupite paketić, a onda namestite Laru licem prema vratima, stupite na ploču, pa protrčite kroz vrata.

Sada ste opet u prostoriji s mostovima. Popnite se gore i vratite se do provalije sa mrtvim medvedom. Preskočite provaliju iz zaleta.

(NAPOMENA: Sada je vreme da naučite tu tehniku skakanja ako već niste: dođite do ivice porušenog mosta (sa Shift), zatim odskočite unazad (strelica dole). Pritisnite Napred (strelica gore) i Skok (Alt) i Lara će trčati dva koraka a onda skočiti. Bezbedno će se dočekati na drugoj strani. Ako se ovako pripremite za skok, neće vam se desiti da ne skoči ili ne dohvati drugu stranu.)

Iza stubova levo od stepenica ćete naći još jedan mali paketić za prvu pomoć. Uzmite ga i siđite niz stepenice, sa pištoljima na gotovs. U sledećoj prostoriji vas par vukova vas čeka na dnu stepeništa. (Pokušajte da skačete bočno ili unazad dok pucate da bi izbegli gubljenje mnogo energije. Ili, ako ste vešti, samo se sjurite niz stepenice ali ne do dna, već produžite napred i malo na desno ka stubovima, pa iz zaleta skočite ka maloj terasici obrasloj zelenilom i uhvatite se za ivicu. Tamo ste bezbedni.) Na levom zidu prostorije videćete terasicu obraslu zelenilom. Suviše je visoko da bi je dohvatili, pa se popnite na stene s bilo koje strane i skočite tamo iz zaleta. Unutra je soba sa TAJNOM #3, velikim paketićem prve pomoći. Izađite, siđite dole i krenite ka suprotnom desnom uglu sobe. Tamo u udubljenju ispod stepenica je mali paketić za prvu pomoć.

Na vrhu stepenastih stena, desno od izlaznih vrata je prekidač koji otvara ova vrata. Vrata se zatvaraju posle kraćeg vremena. Popnite se, povucite prekidač, onda hodajte do ivice, skočite iz mesta na niski zidić ispod, hodajte do ivice zidića pa opet skočite iz mesta i zgrabite ivicu platforme ispod vrata. Popnite se i protrčite kroz vrata pre nego što se zatvore. (Ako ovaj metod ne pali, možete skočiti na pod, trčati okolo do platforme ispod vrata, popeti se i ući.)

Nastavite napred i oko ugla. Trčite stepenicama da bi izbegli otrovne strelice. Izvucite pištolje pri vrhu, jer vas jedan vuk čeka gore u sobi. Kada ga ubijete, stupite na lomljive ploče u centru sobe da bi propali u sobu ispod. (Ako ne želite, ne morate ubiti vuka – samo stanite na ploče i propašćete kroz pod pre nego što vas dohvati.)

Sada ste u dugačkoj sobi iznad širokog hodnika. Dole, na jednom kraju ovog hodnika možete videti drvenu kapiju kroz koju niste mogli proći na početku nivoa. Dugi hodnik je pun zamki sa strelicama a izlazna vrata su zatvorena. Zato, nemojte još silaziti. Umesto toga idite do dalekog kraja ove sobe i skočite (iz zaleta) preko provalije na suprotnu stranu. Skrenite levo i produžite. Srešćete još jednog vuka i naći još jedan veliki paketić na zemlji. Nastavite do prekidača. Povucite ga da otvorite izlazna vrata, onda se vratite do prvog otvora iznad hodnika. Skočite dole, skliznite do tla i izađite kroz vrata iz nivoa.